Eğitim Bilgileri
2017 - 2020
2017 - 2020Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1998 - 2006
1998 - 2006Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde etkileşimli okumanın konuşma becerisine etkisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2006
2006Yüksek Lisans
Ana dili öğretiminde diksiyon uygulamaları
Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
2021 - 2022
2021 - 2022Doç. Dr.
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2018 - 2021
2018 - 2021Öğretim Görevlisi
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2010 - 2018
2010 - 2018Öğretim Görevlisi
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Rektörlük, Türk Dili Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorMerkez Müdürü
Gazi Üniversitesi
2014 - 2018
2014 - 2018Merkez Müdür Yardımcısı
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Makaleler
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (15)
2025
20251. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Boşnak Öğrencilerin Türkçe Nezaket İfadeleri, Stratejileri ve Kullanımlarına İlişkin Görüşleri
Omerbasic A., GÜNAYDIN Y.
Uluslararası Türkçe Öğretimi Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.250-261, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. İmla/Yazım Kılavuzlarındaki Baskı Değişikliklerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Demir F. N., Günaydın Y.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.559-591, 2025 (TRDizin)
2025
20253. Çemberden Üniversiteye: Üniversite Adaptasyon Süreci ve Yaratıcı Drama
ÇIFÇI O. Z., ŞAHİN T. G., Günaydın Y.
Beytulhikme An International Journal of Philosophy
, cilt.15, sa.1, ss.359-402, 2025 (ESCI, TRDizin)
2025
20254. The Role of Attitude, Self-Efficacy and Metacognitive Strategy Awareness in Writing Skill: Which is More Effective?
DEMİR E., GÜNAYDIN Y., DENİZ K.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.50, sa.222, ss.141-162, 2025 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2024
20245. Akademisyenlerin Tamamlayıcı Yaşam Becerileri ve Örgütsel Erdemliliğin Çalışan Performansıyla İlişkisi
KALFA M., KOCAMAZ ADAŞ S., GÜNAYDIN Y.
Türkiye Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.373-385, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. HİKÂYE ANLATIMI YÖNTEMİYLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN YARATICI DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİ
GAZİOĞLU M., GÜNAYDIN Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.12, sa.4, ss.220-235, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. II. Abdülhamid Döneminde Türkçe Öğretimi
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
Osmanlı Medeniyeti Araştırmaları Dergisi , sa.22, ss.333-349, 2024 (TRDizin)
2024
20248. LEYLA FONTEN KİTAPLARININ İÇERDİĞİ EVRENSEL DEĞERLERE GÖRE İNCELENMESİ
OĞUZ NAMDAR A., GÜNAYDIN Y., ÖZDEMİR C.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi , cilt.13, sa.3, ss.1021-1034, 2024 (TRDizin)
2024
20249. Bağlama Ögelerinin İşlevleri
DEMİR E., GÜNAYDIN Y., DENİZ K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.12, sa.1, ss.172-195, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. Okul Yöneticilerinin Sahip Olmasi Gereken Özelliklere İlişkin Öğretmen Görüşleri
GÜNAYDIN Y., Güneş G., Güleryüz O., KILCAN T., KILCAN B.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.17, sa.68, ss.107-125, 2024 (TRDizin)
2024
202411. OKUL YÖNETİCİLERİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Günaydın Y., Güneş G., Güleryüz O., Kılcan T., Kılcan B.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.17, sa.68, ss.107-125, 2024 (TRDizin)
2024
202412. A Study on the Predictors of Written Expression Level of Turkish Learners as a Foreign Language
GÜNAYDIN Y.
Participatory Educational Research
, cilt.11, sa.4, ss.184-197, 2024 (Scopus)
2023
202313. AN EXAMINATION OF TTK LEVEL 3, 4, AND 5 TEXTBOOKS USED IN TURKISH EDUCATION OF TURKISH HERITAGE LANGUAGE SPEAKERS LIVING ABROAD FROM THE PERSPECTIVE OF PRAGMATIC COMPETENCE
DURMUŞKAYA Z., ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
UPRAVA , cilt.10, sa.3, ss.250-276, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202314. Bibliometric Analysis of Research on Interactive Reading
GÜNAYDIN Y.
HAYEF: Journal of Education , cilt.20, sa.3, ss.212-220, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202315. Mediation in Language Teaching
Günaydın Y., Demir E.
INES JOURNAL , cilt.10, sa.36, ss.172-193, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202316. Readability Levels of Story Series Prepared for Piktes
GÜNAYDIN Y.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.13, sa.2, ss.345-370, 2023 (TRDizin)
2023
202317. Bibliometric Analysis of Educational Research in Central Asian Turkic Republics
ERBAŞ S., GÜNAYDIN Y., KILIÇOĞLU G., KAYADİBİ N.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.2, ss.479-494, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202318. ORTAOKUL TÜRKÇE DERS KİTABINDA YER ALAN “EVET EFENDİM” VE “RENK ÇEMBERİ” ADLI TİYATRO METİNLERİ VE BU METİNLERİN ETKİNLİKLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
EROL F., GÜNAYDIN Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.11, sa.2, ss.300-319, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202219. The Predictive Power of Reading Comprehension, Attitude Toward Sciences, Test Technique, And Science Subject Matter Knowledge In Predicting Pisa Scientific Literacy Test Total Score
GÜNAYDIN Y., BAŞARAN M.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.6, ss.206-220, 2022 (Scopus)
2021
202120. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLERİN KONUŞMA BECERİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME: DUYGUSAL YÖN ANALİZİ
GÜNAYDIN Y.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS JOURNAL) , sa.116, ss.329-341, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202121. Türkçe Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Yazma Becerisinin Geliştirilmesine İlişkin Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
GÜNAYDIN Y.
Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi- Journal of Turkish Researches Institute , sa.71, ss.703-724, 2021 (TRDizin)
2021
202122. 2020 DİLLER İÇİN AVRUPA ORTAK ÇERÇEVE METNİ’NDE (CEFR) DİNLEME BECERİSİ: ÖLÇEKLER VE KAZANIMLAR
AYTAN T., GÖKSEL A., GÜNAYDIN Y.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.51, ss.1192-1220, 2021 (TRDizin)
2021
202123. TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KONUŞMA KULÜPLERİ
GÜNAYDIN Y.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , sa.85, ss.531-544, 2021 (TRDizin)
2021
202124. Analysis of Elementary School Teachers’ Thoughts About Writer’s Block
GÜNAYDIN Y., ERDOĞAN Ö.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.13, sa.1, ss.258-270, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202125. The Metaphoric Perceptions of the Prospective Turkish Language and Literature Teachers, Taking Pedagogical Formation Education about “Bilingualism”
GÜNAYDIN Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.8, sa.1, ss.75-85, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202026. MİLLÎ KİMLİĞİN İNŞASINDA BİR MODEL OLARAK KÂZIM KARABEKİR’İN ÇOCUK OYUNLARI
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION , cilt.9, sa.4, ss.1503-1518, 2020 (TRDizin)
2020
202027. Türkiye Türkçesi Öğrenen Türk Soylu Öğrencilerin Vatan Kavramına İlişkin Algıları
GÜNAYDIN Y., saydam m., erdem a., AYTAN T.
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.680-701, 2020 (TRDizin)
2020
202028. İKİ DİLLİLİK İLE İLGİLİ YAYIMLANAN MAKALELERİN İNCELENMESİ (2010-2020)
GÜNAYDIN Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.8, sa.5, ss.352-365, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202029. Hayat boyu öğrenme yabancılara Türkçe öğretim kurs programlarının çeşitlideğişkenler açısından değerlendirilmesi
AYTAN T., uzun O., GÜNAYDIN Y.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.21, ss.70-99, 2020 (TRDizin)
2020
202030. TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE ETKİLEŞİMLİ OKUMANIN KONUŞMA BECERİSİNE ETKİSİ
GÜNAYDIN Y., ARICI A. F.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , sa.83, ss.673-696, 2020 (TRDizin)
2020
202031. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Deyim ve Atasözlerinin Emojiler Yoluyla Öğretimi
saydam m., AYTAN T., GÜNAYDIN Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.8, sa.1, ss.73-84, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
201732. Kitap Kritiği / Book Rewiev
GÜNAYDIN Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.5, sa.16, ss.391-393, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. ANA DİLİ ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL SORUNLAR
GÜNAYDIN Y.
5. ULUSLARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Kasım 2024, cilt.6, ss.9-14, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Dil Ediniminde Aile ve Çevrenin Rolü
GÜNAYDIN Y.
11. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Ekim 2024, cilt.1, ss.107-113, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. DİJİTALLEŞME VE OKUMA: DEĞİŞEN ALIŞKANLIKLAR VE ETKİLERİ
GÜNAYDIN Y.
11. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 05 Ekim 2024, cilt.1, ss.445-451, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. 2024 Türkçe Öğretim Programında Yer Alan Okuryazarlık Türlerinin 7. Ve 8. Sınıf Düzeyinde İncelenmesi
CAN D., GÜNAYDIN Y.
X. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Prizren, Sırbistan, 11 - 13 Temmuz 2024, ss.283-284, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. İMLA/YAZIM KILAVUZLARINDAKİ BASKI DEĞİŞİKLİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN NİTEL AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
NARİNÇ DEMİR F., GÜNAYDIN Y.
11. Uluslararası Başkent Sosyal, İdari ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 08 Şubat 2024, ss.539-540, (Özet Bildiri)
2023
20236. Almanya’da Türk Çocuklarina Türkçe Öğretimi Üzerine Yapilan Araştirmalarin Bibliyometrik Analizi
GÜNAYDIN Y., TÜRKMEN G.
VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2023, ss.51-64, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Yabancılar İçin Hazırlanmış Türkçe Okuma Kitaplarındaki Kültürel Ögelerin Tatar Kültüründeki Yansımaları: Yunus Emre Enstitüsü Çocuk Hikâyeleri Dizisi A1-A2 Örneği
GÜNAYDIN Y.
10. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU“Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Dil, Kültür ve Gelenekler; Tarih, Şiir, Kalkınma Stratejileri”, Kazan, Rusya, 20 - 21 Ekim 2023, ss.33-53, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi İçin Hazırlanan Ders Kitapları ile İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi Bir Betimsel Analiz Çalışması
GÜNAYDIN Y., TÜRKMEN G.
10. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20239. YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL SÖZLÜK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
GÜNAYDIN Y., TÜRKMEN G.
XV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
202210. EĞİTİMDE İDEAL OKUL
GÜNAYDIN Y.
III. TÜRK EĞİTİM KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 23 Aralık 2022, ss.94, (Özet Bildiri)
2022
202211. Konuşma ve Beden Dili Yönüyle Çizgi Filmler
GÜNAYDIN Y.
9. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, Erzurum, Türkiye, 21 Ekim 2022, ss.539-544, (Tam Metin Bildiri)
2022
202212. Eğitimcilerde Dağınık Beyin Sendromu
KALFA M., GÜNAYDIN Y., GÜLEŞÇE M.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202213. PIKTES “SALİH HİKÂYE SETİ”NİN OKUNABİLİRLİĞİNİN İNCELENMESİ"
GÜNAYDIN Y.
4. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 Kasım 2022, ss.220, (Özet Bildiri)
2021
202114. TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN UZAKTAN DİL ÖĞRENİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
GÜNAYDIN Y.
BİLTEK 4. ULUSLARARASI BİLİM, TEKNOLOJİ VE SOSYAL BİLİMLERDE GÜNCEL GELİŞMELER SEMPOZYUMU, Gaziantep, Türkiye, 12 - 13 Nisan 2021, ss.160-161, (Özet Bildiri)
2021
202115. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Uzaktan Öğretiminde Öğreticilerin Konuşma Becerisinin Geliştirilmesine İlişkin Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
GÜNAYDIN Y.
3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.135, (Özet Bildiri)
2020
202016. ÖMER SEYFETTİN’İN HİKÂYELERİNDE İDEAL İNSAN, ÖĞRETMEN VE DEVLET ADAMI
GÜNAYDIN Y.
II. TÜRK EĞİTİM KONGRESİ, Türkiye, 24 - 25 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
202017. Türkçe Ders Kitaplarında Öğretmenin Temsili
AYTAN T., çalıcı m. a., GÜNAYDIN Y.
II. Türk Eğitim Kongresi, Türkiye, 24 - 25 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
202018. TÜRK HALK MASALLARINDA ÇOCUK VE ÇOCUKLUK: İSTANBUL MASALLARI ÖRNEĞİ
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
VII. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, 23 - 24 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202019. - Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Etkileşimli Okumanın Konuşma BecerisineEtkisi
GÜNAYDIN Y., ARICI A. F.
ICMUSS 2020, Türkiye, 6 - 08 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)
2019
201920. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimine Yönelik Bir Kaynakça Denemesi
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
VI. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201921. TRT Çocuk Şarkıları Repertuar Kitabında Metinsellik
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
VI. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, 18 - 19 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201922. Mi̇llî Ki̇mli̇ği̇n İnşasında Bi̇r Model Olarak Kâzım Karabeki̇r’i̇n Çocuk Oyunları
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
ULUSLARARASI TÜRK KÜLTÜRÜ SEMPOZYUMUDİL – TARİH – COĞRAFYA(UKDA), 6 - 08 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2018
201823. Kırım Türk Çocuk Edebiyatı Yazarı Emine Usein’in ”Altın Küneş” Kitabında Yer Alan Söz Sanatları
ARICİ A. F., GÜNAYDIN Y.
V. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2018, ss.491-485, (Tam Metin Bildiri)
2018
201824. İfade Zenginliği Bakımından Türkçenin Kurucu Metinleri: OrhunAbideleri Örneği
ARICİ A. F., GÜNAYDIN Y.
V. Yıldız Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Aralık 2018, ss.1001-1008, (Tam Metin Bildiri)
2018
201825. II. Abdülhamid Döneminde Türkçe Öğretimi
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
Vefatının 100. Yılında Sultan II. Abdülhamid ve Dönemi Uluslararası Kongresi, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201826. Ortaokul Türkçe Dersi İçin Bir Metin Önerisi:Kağızmanlı Hıfzı’nın “Vatan Özlemi” Şiiri
ARICİ A. F., GÜNAYDIN Y.
ÖLÜMÜNÜN 100. YILINDA KAĞIZMANLI HIFZI ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, Kars, Türkiye, 8 - 09 Nisan 2018, ss.319331, (Tam Metin Bildiri)
2017
201727. KPSS’ye Hazırlanan Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Durumları
GÜNAYDIN Y., ARICI A. F.
4. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201728. Trabzon’da Uluslararası Bir Kültür Elçisi: KTÜ TÖMER
GÜNAYDIN Y.
DOKAP BÖLGESİ ULUSLARARASI TURİZM SEMPOZYUMU, 23 - 24 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201729. Sınıf Öğretmenlerinin Türkçenin Yabancı Dil OlarakÖğretimine Yönelik Yeterlilik Algıları Ve KültürlerarasıDuyarlılıkları
YILDIRIM K., ERDOĞAN T., YEŞİLBAŞ B., GÜNAYDIN Y.
I. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. Suriyeli çocuklara Türkçe öğreten öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar
YILDIRIM K., ERDOĞAN T., YEŞİLBAŞ B., GÜNAYDIN Y.
I. Uluslararası Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Yaratıcı dramayla Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi: Örnek bir uygulama ve yansımalar
YEŞİLBAŞ B., ERDOĞAN T., YILDIRIM K., GÜNAYDIN Y.
I. Uluslararası Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. Sınıf öğretmeni adaylarının anadili Türkçe olmayan çocuklara Türkçe öğretimi konusunda özyeterliklerinin incelenmesi
ERDOĞAN Ö., GÜNAYDIN Y., ÖZDEMİR C.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Konuşma Becerisi
GÜNAYDIN Y., TÜRKMEN G.
Yabancılara Türkçe Öğretim Setlerini inceleme Kılavuzu, MEMİŞ MUHAMMET, Editör, Nobel, Ankara, ss.361-378, 2025
2024
20242. Doktor Reşit Galip
GÜNAYDIN Y.
Ankara, YAVUZ AYŞE FİLİZ, Editör, Türk Yurdu Yayınları, Ankara, ss.719-731, 2024
2024
20243. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sözcük Bilgisini Geliştirmeye Yönelik Dijital İçerik Araçları
GÜNAYDIN Y., TÜRKMEN G.
Dijital Çağda Yabancılara Türkçe Öğretimi, DURMUŞ MUSTAFA, BAŞAR UMUT, ÇANGAL ÖNDER, Editör, Nobel, Ankara, ss.385-415, 2024
2024
20244. Kültür ve Özellikli Liderler
GÜNAYDIN Y., TÜRKMEN G.
Kültürel Miras ve Eğitim, BAŞ Özlem, TEMİZYÜREK Fahri, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.447-458, 2024
2023
20235. M. AKİF ERSOY VE ANKARA
USLU ÜSTTEN A., GÜNAYDIN Y.
Türk Yurdu ANKARA, AYŞE FİLİZ YAVUZ, Editör, Türk Yurdu Yayınları, Ankara, ss.345-351, 2023
2023
20236. 7II. ABDÜLHAMİD DÖNEMİNDE OKULLAŞMA ÇALIŞMALARINA BİR ÖRNEK: TRABZON MEKTEB-İ İDADİ MÜLKİ
GÜNAYDIN Y., BAŞKAYA M.
Eğitimde İdeal İnsan ve Millîlik Arayışları "İDEAL OKUL", ARICI ALİ FUAT, BAŞARAN MUSTAFA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.229-247, 2023
2022
20227. İdeal Öğretmen Eğitimde İdeal İnsan ve Millîlik Arayışları
Günaydın Y. (E. Kurulu Üy.)
Eğiten, Ankara, 2022
2022
20228. ETKİLEŞİMLİ OKUMA UYGULAMALARI
ERDOĞAN Ö., GÜNAYDIN Y., ERDOĞAN T., ATAŞ M., ÖZDEMİR C.
Eğiten Kitap, Ankara, 2022
2022
20229. İDEAL BİR EĞİTİMCİ: S. AHMET ARVASİ
Günaydın Y.
İDEAL ÖĞRETMEN, ARICI ALİ FUAT,BAŞARAN MUSTAFA,GÜNAYDIN YUSUF, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.237-250, 2022
2021
202110. Türkçenin uzaktan öğretimi ve öğreniminde konuşma becerisinin geliştirilmesi
AYTAN T., BAŞAL A., GÜNAYDIN Y.
Türkçenin uzaktan öğretimi ve öğrenimi, Göçer Ali, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.267-298, 2021
2021
202111. TÜRKÇE ÖĞRETİM KAYNAKLARI
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
TÜRKÇE ÖĞRENENLER İÇİN TÜRKLER VE TÜRKİYE, ARICI Ali Fuat, GÜNAYDIN Yusuf, Editör, Kültür Bakanlığı YTB Yayınları, Ankara, ss.229-238, 2021
2021
202112. ÇOCUĞUN EDEBİYAT SERÜVENİNDE KİTAP VE ÖĞRETMEN
GÜNAYDIN Y.
EĞİTİMDE İDEAL ÖĞRETMEN ARAYIŞLARI, ARICI Bayram, GÜNAYDIN Yusuf, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.215-228, 2021
2021
202113. TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA ÖĞRETMENİN TEMSİLİ
AYTAN T., ÇALICI M. A., GÜNAYDIN Y.
EĞİTİMDE İDEAL ÖĞRETMEN ARAYIŞLARI, ARICI Bayram, GÜNAYDIN Yusuf, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.125-143, 2021
2021
202114. SORULARLA DİL BİLGİSİ EĞİTİMİ
GÜNAYDIN Y.
SORULARLA TÜRKÇE EĞİTİMİ, KARA ÖMER TUĞRUL, Editör, ASOS YAYINLARI, Elazığ, ss.235-261, 2021
2021
202115. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Oyun Temelli Konuşma Kulübü Etkinlikleri
GÜNAYDIN Y.
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE YENİ YÖNELİMLER, ERDEM İlhan, EROL Sedat, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.225-242, 2021
2021
202116. EYE MOVEMENTS IN READING; FLUENT READING AND SPEED READING
GÜNAYDIN Y.
CURRENT RESEARCHES IN EDUCATIONAL SCIENCES III, BOZDAĞ Fatih Ünal, GÜNAYDIN Yusuf, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.213-222, 2021
2020
202017. ÜLKÜ YOLUNDA BİR ÖĞRETMEN: S. AHMET ARVASİ
GÜNAYDIN Y.
BÜYÜK EĞİTİMCİLER, ALİ FUAT ARICI, Editör, PEGEM KÜLTÜR, Ankara, ss.339-350, 2020
2019
201918. Hakikat Peşinde Koşan Model Bir Öğretmen: S. Ahmet Arvasi
GÜNAYDIN Y.
İdeal Türk Eğitimde İdeal İnsan ve Millîlik Arayışları, Ali Fuat ARICI Mustafa BAŞARAN, Editör, Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları, İstanbul, ss.515-527, 2019
2019
201919. TRT Çocuk Şarkıları Repertuar Kitabında Kavramlar Dünyası
ARICI A. F., GÜNAYDIN Y.
VI. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU BİLDİRİLERİ KİTABI, Bican Veysel YILDIZ, Editör, Akademi Ajans, İstanbul, ss.97-102, 2019
2017
201720. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri
ERDOĞAN T., YILDIRIM K., GÜNAYDIN Y., YEŞİLBAŞ B., YAĞCIOĞLU G., CANKURTARAN Z. E.
EĞİTEN KİTAP, 2017
2017
201721. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uygulama Örnekleri
ERDOĞAN T., YILDIRIM K., GÜNAYDIN Y., TÜRKMEN G.
Eğiten Kitap, Ankara, 2017
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024Yurt Dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe ve Türk Kültürü Öğretiminde Etkileşimli Okuma Etkinliklerinin Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Günaydın Y. (Yürütücü), Ungan S., Kalenderoğlu İ., Arıcı A. F., Gün M., Yeşil Y., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorÇukurova Araştırmaları Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü