Ortaokul 7 Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar Hakkındaki Bilgi Düzeyleri Ve Tutumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kaan İNALTEKİN

Danışman: MUSTAFA YEL

Özet:

Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkındaki bilgi seviyelerini ve tutumlarını ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Ankara ili Çubuk ilçesindeki ortaokullarda okuyan 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden 398 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma modeli olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin GDO‟larla ilgili akademik başarı testinden aldıkları puanların ortalaması 10,87 olduğu ve orta düzeyin üzerinde olduğu ve 8. sınıf öğrencilerinin akademik başarı puanlarının 7. sınıf öğrencilerin akademik başarı puanlarından yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğrencilerinin genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkındaki tutumlarının ortalaması 64,68 olduğu ve bunun da orta düzeyin altında olduğu tespit edilmiş olup bu durum ise öğrencilerin GDO‟ya karşı pozitif bir tutum sergilemedikleri sonucuna ulaştırmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun GDO‟lu ürünlerin farklı raflarda ya da logo veya benzeri işaretler ile belirtilip satılmasını istediklerini sonucuna ulaşılmıştır