PİYANO DERSİNDE KAZANILAN TEKNİK DAVRANIŞLARIN OKUL ŞARKILARINA EŞLİK YAPMADA KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayşe Yadigar Demirkaya

Danışman: Selmin Tufan

Özet:

Piyano gibi birçok açıdan zengin özelliklere sahip bir çalgının eşliği, şarkı öğretimi sürecinde etkili olduğuna dair birçok araştırma mevcuttur. Piyano ile eşlik yaparken bu çalgıyı etkili kullanmak önemlidir. Bu ise teknik davranışların kavranması ve düşünülmeden davranış olarak sergilenmesi şeklinde kendisini gösterecektir. Bu bağlamda bu araştırma, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin “Bireysel Piyano” dersinde kazandıkları teknik davranışları okul şarkılarına eşlik yaparken kullanmalarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacı ve yapısı gereği bu çalışma betimsel çalışma olarak tasarlanmış ve araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Ankara’daki gelişmiş üniversitelerden birinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3. ve 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır ve veriler, çoğunluğunu dörtlü likert tipi soruların oluşturduğu anket yoluyla toplanmıştır. Veriler SPSS programı frekans analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve çözümleme sonucunda katılımcıların büyük bir çoğunluğu bireysel piyano dersinde kazandıkları teknik davranışları okul şarkılarına eşlik ederken kullanma durumlarını orta düzey veya orta düzeyin altı olarak nitelemekte, sadece küçük bir bölümü bireysel piyano dersinde kazandıkları teknik davranışları okul şarkılarına eşlik ederken kullanma düzeylerini “çok” olarak belirtmektedir.

Anahtar Kelimeler: Müzik, müzik eğitimi, piyano eğitimi, piyano eşlik, teknik davranışlar