AKTİF ÖĞRENME TEKNİKLERİNİN İLKÖĞRETİM 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÜRETİMDEN TÜKETİME ÜNİTESİNİ ÖĞRENME BAŞARILARINA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sultan BULUT

Özet:

Bu çalışma, Sosyal Bilgiler dersi Üretimden Tüketime ünitesinin öğretiminde aktif öğrenme tekniklerinin ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Düzce ili, Merkez ilçesi Beyköy İlköğretim Okulunda yapılmıştır. 4 / A sınıfı deney grubu, 4 / B sınıfı ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Her iki sınıfta da ders araştırmacı tarafından işlenmiştir. Deney grubuna aktif öğrenme tekniklerine, kontrol grubuna ise normal müfredatta belirtilen yöntem ve tekniklere uygun şekilde öğretim yapılmıştır. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmıştır. Deneysel yöntemin, ön test son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Kontrol ve deney grupları yirmi dokuz kişiden oluşmuştur. Çalışma, 21.12.2009 19.01.2010 tarihleri arasındaki Üretimden Tüketime ünitesinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için bir başarı testi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan gruplara deneysel işlem öncesi ön test, işlem sonrasında ise son test uygulanmıştır. Veri analizi, SPSS programı t-testi kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin anlamlılığı .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırmada elde edilen istatistiksel bulgulara göre aktif öğrenme tekniklerinin Sosyal Bilgiler öğretiminde öğrenci başarısı üzerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.