Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2020
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FATMA GÜNEŞ
Danışman: Bilal Güneş
Özet:
Bu çalışmanın amacı, ısı ve sıcaklık ile ilgili kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik dört aşamalı bir test geliştirmektir. Ankara’da uygun örneklem yöntemi ile seçilen iki üniversitenin fizik eğitimi bölümünde lisans eğitimi gören 80 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Yapılan nihai uygulamadan elde edilen verilerin geçerliliği için doğru nedenli yanlış değeri %1, yanlış nedenli doğru değeri %4 olarak hesaplanmıştır. Uygulama sonucunda testten elde edilen verilerin, doğru cevaba göre tek aşamalı kodlamadaki güvenilirlik katsayısı 0,70 ve kavram yanılgısına göre dört aşamalı kodlama da güvenilirlik katsayısı 0,62 olarak belirlenmiştir. Ayrıca testteki her bir madde için madde analizi yapılmış ve öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler : Isı ve Sıcaklık, Kavram Yanılgıları, Dört Aşamalı Test