Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2011
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Dalya Küçükerol
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu çalışma Türkiye'de yeni gelişen mall tipi alışveriş merkezlerinin halkla ilişkiler faaliyetlerini incelemek ve göstermek için hazırlanmıştır. Yurtdışından ve Türkiye'den toplam beş mall tipi alışveriş merkezinin halkla ilişkiler faaliyetleri araştırılmıştır. Bir pazarlama aracı olarak halkla ilişkilerin bu alışveriş merkezlerinde nasıl kullanıldığı incelenmiştir. Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapıldıktan sonra, bu alanda daha önceden bir çalışma yapılmaması nedeniyle nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Nitel araştırma teknikleri olarak, alışveriş merkezlerinin yetkilileri ile görüşme, mağazalar içerisinde ve dışarısında niteliksel saha araştırması yapılmıştır. Yapılan araştırmada, yurtdışındaki alışveriş merkezlerinin Türkiye'deki alışveriş merkezlerinden genel olarak ve halkla ilişkiler deneyimi bazında daha ileri olduğu fakat Türkiye'deki mall tipi alışveriş merkezlerinin de yurt dışı örnekleriyle rekabet edebilecek kadar başarılı çalışmalar yaptıkları görülmüştür. Çalışmada, Türkiye'deki mall'ların halkla ilişkiler faaliyetlerinin daha çok sosyal sorumluluk, sponsorluk ve etkinlik projelerinden oluştuğu, kurumsal imajı geliştirmek için sık sık kullanıldığı görülmüştür. Tezin sonunda varsayımların doğru olduğu yönünde sonuca ulaşılmıştır.