İİngilizce Ögretmen Adaylarının Sınıftaki Konusmalarının Self Evaluation Teacher Talk (SETT) Çerçevesi Kullanılarak Gelistirilmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Perihan Korkut

Özet:

Alanda arastırmacıların yerel ögretme-ögrenme durumlarına odaklanmasının gerekliligi vurgulanmaktadır (Çakıroglu & Çakıroglu, 2003, Walsh, 2006, Sert, 2010). Bu gerekliligi göz önünde bulundurarak bu çalısmada İngilizce ögretmen egitimi programındaki gelisime açık alanların Mugla baglamında bulunmasına çalısılmıstır. Farklı deneyim geçmislerine sahip ve Milli Egitime Baglı devlet okullarında çalısan 10 İngilize ögretmeni ve Mugla Sıtkı Koçman Üniversitesi'ndeki dördüncü sınıf ögrencilerinden 7 ögretmen adayının dersleri kaydedilmis ve Walsh (2006) Self Evaluation Teacher Talk (SETT) çerçevesine göre analiz edilmistir. Bulgular, çerçevede belirtilen pedagojik amaç ve etkilesimsel özellikler ile benzerlik göstermekle beraber bazı alt modlar açısından verilerde bir takım ek etkilesimsel özellikler bulunmustur. Bunlardan su an uygulanmakta olan Mugla Sıtkı Koçman Üniversitesi İİngilizce Ögretmenligi Programında bulunmayan alanlar belirlenmis ve ögretmen egitimi ve ileriki arastırmalar açısından öneriler tartısılmıstır.