Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Emel Sapmaz
Özet:
Günümüzde yoğun olarak yaşanan rekabet, tüketici eğilimlerindeki değişimler ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler nedeniyle firmalar ürün ve hizmetlerini daha etkili ve verimli bir şekilde pazarlamak için yeni yollar aramaya başlamışlardır. Geleneksel reklam anlayışının tüketiciler üzerinde etkisini yitirmesi üzerine pazarlama uygulayıcıları, mesajlarını tüketicileriyle buluşturacak alternatif mecralar arayışına girmişlerdir. Tezin konusunu oluşturan ürün yerleştirme kavramı da bu yeni mecralardan biridir. Ürünlerin sinema filmleri, televizyon programları, müzik klipleri, kitaplar ve bilgisayar oyunlarına yerleştirilmesi anlamına gelen ürün yerleştirme tüketiciye ulaşmanın yeni ve yaratıcı yolu olarak karşımıza çıkmaktadır. Tez kapsamında, televizyon programlarında ürün yerleştirmeye ilişkin genel tutumlar, farklı ürün kategorilerinin televizyon programlarına yerleştirilmesinin kabul edilebilirliği Ankara'daki üç üniversitenin öğrencilerinden oluşan bir örneklem üzerinde araştırılmaya çalışılmıştır.