Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Funda Yalçın
Özet:
Kaynakların sınırlı, ihtiyaçların sınırsız olduğu dünyada, küresel gelişmeler sonucunda ülkeler arası ve ülke içerisindeki kurumlar arasında rekabet yaşanmaktadır. Üniversitelerde etkin ve etkili bir şekilde hizmet sunmak, taleplere cevap vermek, bilgi toplumunun beklentilerini karşılamak açısından bu rekabet ortamına dahil olmaktadır. Günümüz koşullarında bu süreç stratejik yönetim ve stratejik planlamayla yürütülmektedir. Stratejik yönetim ve stratejik planlama yeni kamu mali yönetimi reformunun gündeme getirdiği kavramlardandır. Kamu kurum ve kuruluşları stratejik planlarını katılımcı yöntemlerle hazırlamaktadır. Halkla ilişkiler çalışmalarının planlama aşamasında aktif olarak kullanılması ile sürece katılım sağlanmaktadır. Bu çalışmadaki amaç, stratejik plan hazırlama yükümlülüğü olan üniversitelerin stratejik planlarındaki halkla ilişkiler faaliyetlerinin değerlendirilmesidir. Çalışma kapsamında 1997 yılı ve öncesinde kurulan 6 devlet üniversitesi ile 2 vakıf üniversitesinin 2015-2019 dönemini kapsayan stratejik planları ele alınmıştır. Üniversite seçiminde daha köklü bir tarihçeye sahip olunması, 2015-2019 dönemi için de kurumun geleceğe bakışını yansıtması temel ölçüt olarak belirlenmiştir. İncelenen stratejik planlarda, eğitim, öğretim, araştırma, bilgi, teknoloji, yenilikçilik, kurumsallık, paydaş, iletişim, halkla ilişkiler, kamuoyu, anket, katılımcılık, işbirliği kavramlarının, misyon, vizyon, temel değerler, SWOT analizi, stratejik amaçlar, stratejik hedefler ve performans göstergelerindeki kullanım sıklığı tespit edilerek içerik analizi yapılmıştır. Stratejik planlamada halkla ilişkiler çalışmalarının nitelik ve nicelik olarak arttırılması ile, stratejik planın başarısının ve dolayısıyla kurumsal başarının sağlandığı sonucuna varılmıştır