Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Nagihan Topay
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Bu çalışmanın amacı, hücre bölünmesi ve üreme konularında, bilgisayar destekli ve proje tabanlı öğretim yöntemlerinin ortaöğretim öğrencilerinin başarılarına etkisini belirleyip birbirleri ile etkilerini karşılaştırarak incelemektir. Çalışmada kullanılmak üzere geliştirilen Hücre Bölünmeleri ve Üreme Başarı Testi'nin geçerlik ve güvenirlik analizi için 2011-2012 eğitim öğretim yılı 1. Yarıyılında pilot uygulama yapılmıştır. Pilot uygulamaya konuyla ilgili hazır bulunuşluk düzeyleri uygun olan Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği 4. Sınıf öğrencileri, Gazi Üniversitesi Fen Fakültesi 4. sınıf öğrencileri ve Ankara Bahçelievler Anadolu Lisesi 10. Sınıf öğrencileri katılmıştır. Pilot uygulamaya katılan toplam öğrenci sayısı 97'dir. Yapılan analiz sonucunda testte yer alması ve testten çıkarılması gereken sorular belirlenmiş, başarı testi hazır hale getirilmiştir. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Uygulama grubu olarak Ankara'daki 3 farklı Anadolu lisesinde 3 farklı sınıfta öğrenim gören 10. sınıf öğrencileri seçilmiştir. Gruplara ön test olarak Hücre Bölünmeleri ve Üreme Başarı Testi (HBÜBT) uygulanmıştır. Kontrol grubunda Düz Anlatım Yöntemi (DAY) ile ders işlenirken, deney 1 grubunda Proje Tabanlı Eğitim Yöntemi (PTÖY) ile, deney 2 grubunda ise Bilgisayar Destekli Eğitim Yöntemi (BDÖY) ile konu anlatılmıştır. Gruplara son test olarak HBÜBT uygulanmıştır. Testin geçerlik ve güvenirliği için pilot uygulamadan elde edilen veriler ITEMAN 3.70 programı ile analiz edilmiştir. Gruplara uygulanan ön test ve son testlerin analizi işlemlerinde SPSS 17 kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre PTÖY - BDÖY deney gruplarının ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir artış gözlenmiştir. Son test puanlarına bakıldığında ise deney gruplarının kontrol grubuna oranla daha başarılı olduğu, ancak aradaki farkın istatiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür