İLKÖĞRETİM ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNE \"MADDE VE ISI\" KONUSUNDA FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ HEDEFLERİNİN KAZANDIRILMASINDA İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME KURAMININ ETKISI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Fatma Yaman

Danışman: RAMAZAN TEZCAN

Özet:

Bu arastirmada; isbirlikli Ogrenme yÖnteminin, ilkogretim 6. Simf Ogrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başanlarma ve derse karşi oian tutumlarma etkileri incelenmistir. Araştirmamn orneklemini, Ankara ili Yenimahalie Fatih ilkogretim Okulu 6. smifta okuyan 67 ogrenci olusturmaktadir. ilkogretim 6. simf şubelerinden biri deney grubu, diger bir simf ise kontrol grubu olarak belirlenmisTir. Her iki grupta da 6. simf Fen ve Teknoloji dersi mufredatmda yer alan \"Madde ve Isi\" konusu arasTirmaci tarafmdan islenmistir. Deney gmbunda dersler isbirlikli ogrenme yontemleriyle, kontrol grubunda ise dersler ogretmen merkezli ogretim yontemleriyle islenmistir. ArasTirmada deney ve kontrol gruplarma Konu Basan Testi ile Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Anketi on test ve son test olarak uygulanmistir. Aynca, deney grubundaki ogrencilerin isbirlikli ogrenme hakkmda goruslerini almak i9in Ogrenci Gorusjeri Anketi cahsma sonrasmda uygulanmistir. Verilerin analizi; aritmetik ortalama, bagimh gruplar icin t-testi ve bagimsiz gruplar icin t-testi kullamlarak yapılmıştır. Arastirmadan elde edilen bulgulara gore; Fen ve Teknoloji dersinde deney grubuna uygulanan isbirlikli Ogrenme Yontemlerinin, kontrol grubuna uygulanan Ogretmen Merkezli Ogretim yontemlerine gore akademik başanyi arttirmada daha etkili oldugu istatistiki olarak belirlenmisTir. Deney grubu ogrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine karşi tutumlarmda ise anlamh bir degisjklik olmadigi gorulmusttir. Ancak. isbirlikli ogrenme yontemleri He deney grubu ogrencilerinin derse karsi olumlu tutum gelistirebilecegi gözlemlenmiştir