Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Piyano Dersi Hedeflerine Ulaşmalarını Etkileyen Faktörler


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Berna Özge Bekar

Danışman: Selmin Tufan

Özet:

Piyano eğitimi sanat eğitiminin içinde neredeyse temel yapıtaşlarından biridir. Buradaki temel amaç öğrencinin müzik yeteneğini geliştirmek, gelecekte icra edeceği öğretmenlik mesleğine yönelik ön hazırlığını, dersinin içeriğini zengin materyallerle işlemesini sağlamak, deneyimini arttırmak ve onu geleceğe hazır hale getirmektir. Bu bağlamda düşünüldüğünde piyano eğitiminin verilmesi müzik eğitimi anabilim dallarında 1. ve 2. Sınıf lisans programlarında yer almaktadır. Verilen bu eğitim gelecek nesillerin iyi bir eğitim alması açısından büyük önem taşımaktadır. Bu yüksek lisans tezi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Piyano Dersi Hedeflerine Ulaşmalarını Etkileyen Faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yapısı itibariyle betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında eğitim gören Lisans 1. Ve 2. Sınıf öğrencilerinden oluşturmaktadır. Araştırma genel tarama modelindedir. Araştırmada müzik öğretmeni adaylarının hedef durumlarına ulaşmalarını etkileyen faktörleri bulmak için araştırmacının hazırladığı beşli likert tipi anket uygulaması yapılmıştır. Bu araştırma, öğrencilerin piyano dersi adına yaptıkları çalışmalarda başarılı olması adına önemlidir. Öğrencilerin piyano dersinde gösterdikleri başarı ve bu başarıdaki katkısı olan faktörlerin belirlenmesi hem Müzik Öğretmenliği Bölümü adına hem de piyano dersinin içeriği açısından büyük bir önem taşımaktadır. Anket sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiş ve buna göre yorumlarda bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler : Müzik, müzik eğitimi, piyano, piyano eğitimi, piyano dersi hedef durumu