GAZİ UNİVERSİTESİ İNGİLİZCE ÖGRETMENLİGİ BÖLÜMÜNDEKİ ÇOCUKLARA İNGİLİZCE ÖGRETİMİ DERSİNİN YENİ İLKÖGRETİM İNGİLİZCE MÜFREDATI AÇISINDAN DEGERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Safiye Çigdem GÖREN

Özet:

Bu çalısmanın amacı Gazi Üniversitesi İngilizce Ögretmenligi Bölümündeki Çocuklara Yabancı Dil Ögretimi dersinin yeni ilkögretim İngilizce Müfredatı göz önünde bulundurularak degerlendirilmesidir. Bes bölümden olusan bu çalısmanın birinci bölümü çalısmaya temel olusturan unsurları, çalısmanın amacını, problemini, kapsam ve sınırlıklarını, ve metodunu içermektedir. İkinci bölümde çocuklara yabancı dil ögretimi, ilkögretimdeki mevcut İngilizce Müfredatı ve Gazi Üniversitesi İngilizce Ögretmenligi bölümündeki Çocuklara Yabancı Dil Ögretimi (ÇYDÖ) dersi konularında bilgi verilmistir. Üçüncü bölüm katılımcı ve prosedürü kapsayan çalısmanın metodunu açıklamaktadır. Toplanan verilerin analizi dördüncü bölümde verilmistir. Son olarak bölüm bes çalısmanın genel özeti ve sonuçlarını kapsamaktadır. Bu çalısma iki görüsme ve bir anketten olusmaktadır.görüsmelerden biri Gazi Üniversitesi İngilizce Ögretmenligi bölümündeki ÇYDÖ dersi ögretmenlerine uygulanmıstır. Diger görüsme ilkögretimde görev yapan İngilizce ögretmenleriyle yapıldı. Anket ise Gazi Üniversitesi İngilizce Ögretmenligi bölümündeki 4. sınıf ögrencilerine uygulandı. Çalısmanın sonuçları, ÇYDÖ dersinin İngilizce ögretmen adaylarının beklentileri dogrultusunda gelistirilebilecegini gösteriyor.