8. Sınıf Öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersine İlişkin Tutumları ( Aksaray İli Örneği )


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÜMMÜGÜLSÜM ÇAM

Danışman: Nuran Say

Özet:

Bu araştırmada 8. Sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutumları ölçülmek

istenmiştir. 8. Sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin bilişsel, duyuşsal, ve

davranışsal tutumları arasındaki ilişki, çevre faktörü ve cinsiyet faktörünün etkisi

araştırılmıştır ve bu tutumları belirleyen etmenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada

veri toplama aracı olarak tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek ilgili literatür taraması

yapıldıktan sonra uzman kişilerin görüşleri alınarak bizzat araştırmacı tarafından

hazırlanmıştır. Nicel veriler, 19 sorudan oluşan geçerliliği ve güvenirliliği saptanmış, Görsel

Sanatlar tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Ölçek, Aksaray ilinde olmak üzere örnekleme

seçilen sosyoekonomik açıdan farklı 2 ortaokulda toplam 114 öğrenciye uygulanmıştır.

Araştırma sonucunda; 8. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutumlarında

çevre faktörünün anlamlı bir farklılığa yol açmadığı sonucuna varılmıştır. Sosyoekonomik

durum düştükçe, kızlarda Görsel Sanatlar dersine olan ilginin arttığı sonucuna ulaşılmıştır.

8. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutumlarının sınavlar doğrultusunda

şekillendiği ve bu faktörlerin tutumu büyük ölçüde etkilediği belirlenmiştir. 8. sınıf

öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersini diğer derslere kıyasla daha az önemli ve gereksiz ders

olarak görmeleri en dikkat çekici sonuçlardandır.

Anahtar Kelimeler : Sanat, Görsel Sanatlar Dersi, Tutum