EKOLOJİ ÜNİTESİNİN ÖĞRENİLMESİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ (İSTANBUL İLİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gülden DOĞAY

Danışman: Mehmet Yılmaz

Özet:

Bu araştırmada Ekoloji ünitesinin öğrenilmesinde proje tabanlı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi (İstanbul ili örneği) üzerinde durulmuştur. Araştırma deneysel olup; 20062007 Eğitim-Öğretim yılı 1. döneminde İstanbul ilinde özel bir lise ve İstanbul ilinde bir devlet lisesi öğrencileri ile yürütülmüştür. Proje yöntemi uygulayan İstanbul ilinde özel bir lise deney grubu, klasik yöntem uygulayan İstanbul ilinde bir devlet lisesi ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Bu liselerin 10. sınıflarından 30' ar öğrenci rastgele örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Ekoloji konusu kontrol grubunda klasik yöntemlerle işlenirken, deney grubunda Proje Yöntem'ine uygun olarak hazırlanan ders planı kapsamında işlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilere ders işlenmeden önce ön test uygulanmış ve çevre konusu hakkında ne kadar ön bilgiye sahip oldukları ve gruplar arasındaki hazır bulunuşluk seviyelerinin eşit olup olmadığı saptanmıştır. Sonrasında her iki grubun biyoloji öğretmenleri yöntemleri doğrultusunda hazırladıkları planlarına göre Ekoloji konusunu işlemiştir. Konunun iki grupta da öğrenilmesinden sonra son test uygulanmıştır. iv Kontrol ve deney gruplarındaki öğrencilerin ders sonucundaki akademik başarılarının karşılaştırılması bağımsız t- testi ile yapılmıştır. Proje Yöntem'ine göre yapılan öğretim ile klasik yönteme göre yapılan öğretim arasında öğrencilerin akademik başarıları bakımından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.