ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA LİSANSÜSTÜ UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN TOPLULUK HİSSİ, MOTİVASYON VE AKADEMİK BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ AHMET YESEVİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM BİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TUĞÇE ENFİYECİ

Danışman: Sevil Büyükalan Filiz

Özet:

Bu araştırmanın amacı; çevrimiçi ortamlarda lisansüstü uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissi, motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Betimsel ilişkisel araştırma modeli ile yürütülen çalışma Ahmet Yesevi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans programları öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ahmet Yesevi Üniversitesinde 16 farklı yüksek lisans programında öğrenim görmekte olan ve sistem üzerinden e-posta ile yollanan ölçeklere cevap veren 453 öğrenci ile ile yürütülmüştür. Öğrencilerden veri toplamak amacı ile araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, “Çevrimiçi Öğrenme Topluluğu Hissi Ölçeği” ve “Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler; Betimsel İstatistiksel Analiz, Kolerasyon Analizi ve Regresyon Analizi ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda topluluk hissi ve motivasyon arasında bir ilişki yokken topluluk hissi ve akademik başarı arasında negatif yönde anlamlı olmayan bir ilişki saptanmıştır. Toplanan veriler ile akademik başarı ve motivasyon arasında pozitif anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca topluluk hissi değişkeninin motivayson değişkeni üzerinde bir etkisi olmadığı görülürken, motivasyon akademik başarısının anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.

              Uzaktan eğitim, Topluluk Hissi, Motivasyon, Akademik Başarı