OSMANLI MİNYATÜR SANATINDA NAKKAS LEVNİ'NİN SURNAME-İ VEHBİ MİNYATÜRLERİNİN İLKÖGRETİM 7. SINIF ÖGRENCİLERİNE SANAT EGİTİMİNDE ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Canan DEMİR

Danışman: NURAN SAY

Özet:

Bu çalısmada Osmanlı Minyatür Sanatında Nakkas Levni'nin Surname-i Vehbi minyatürlerinin ilkögretim 7. Sınıf ögrencilerine sanat egitiminde etkisi arastırılmıstır. Sanatın gerek toplum içinde gerekse evrensel düzeyde gelisip kök salabilmesi için Ulusal özelliklerini koruması gerekmektedir. Toplumun kültürel mirasının birikimi ve sürekliligini saglamak egitimin temel islevlerinden birisidir. Sanat egitiminde yer alacak olan kültürel degerlerin tarihini ve ait oldugu toplumu tanıyan, kültürel mirasına sahip çıkan nesillerin yetistirilmesine katkı saglayacagı düsüncesinden hareketle arastırmada Osmanlı Sanatında Nakkas Levni'nin Surnamei Vehbi minyatürleri kullanılmıstır. Uygulama çalısmaları Bartın ilinde bulunan Gazi İlkögretim Okulu ve Kemal-Sabriye Ocakçı İlkögretim Okulu olmak üzere iki resmi okulun 7. Sınıf ögrencilerinden olusan 40 ögrenciyi kapsamaktadır. Ögrenciler deney ve kontrol grubu olarak ayrılmıstır. Veri toplama araçları olarak ön-son test, uygulama degerlendirme ölçegi ve süreç degerlendirme anketi kullanılmıstır. Verilere dayanarak Nakkas Levni'nin Surname-i Vehbi Minyatürlerinin kullanıldıgı uygulama çalısmalarının ilkögretim 7. Sınıf ögrencilerine sanat egitiminde etkisi yorumlanmıstır..