MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN ÇOCUK ŞARKILARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İLKÖĞRETİM 6.SINIF MÜZİK ÖĞRETİM PROGRAMI KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NEVRA GÜÇLÜ

Danışman: Nuray Özen

Özet:

Araştırmanın amacı, müzik öğretmenlerinin çocuk şarkılarına yönelik görüşlerinin ilköğretim 6.sınıf müzik öğretim programı kapsamında değerlendirilmesi ve elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın evrenini Ankara ili ilköğretim devlet okullarında görevli 366 müzik öğretmeni, örneklemini ise 50 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Müzik öğretmenlerinin konuyla ilgili görüşlerini almak üzere uygulanan anket, likert tipi beş seçenekli maddeler kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışmada analizler için elde edilen P değerleri 0.05 hata düzeyi ile karşılaştırılmıştır. Dolayısıyla çalışmadaki analiz sonuçları %95 güven seviyesinden yorumlanmıştır. Çalışmada yer alan analizler SPSS 16,0 ve MINITAB 15,0 istatistik paket programları kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.