ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KÜTLE ÇEKİM KUVVETİ HAKKINDAKİ KAVRAYIŞLARI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Cüneyt CANKAT

Özet:

Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin kütle çekim kuvveti hakkındaki kavrayışlarını ve bu kavrayışlar arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Bu araştırmada veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Veri toplama işlemi için hazırlanan sorular pilot uygulama ile son halini almıştır. 5 adet sorudan oluşan ölçme aracı 101 ortaöğretim öğrencisine uygulanmıştır. Uygulama 2008-2009 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Kodlamalar araştırmacı tarafından yapılmıştır. Kodların görülme sıklığı sayılmıştır. Kodlardan alt kategoriler, kategoriler ve üst kategoriler belirlenmiştir. Sonuç olarak (55 adet) kod, (11 adet) alt kategori, (8 adet) üst kategori sayısı. belirlenmiştir. Bu kategoriler incelendiğinde öğrencilerin kütle çekim kuvveti hakkındaki kavrayışlarının; yerçekimi ve ağırlık kavramlarını farklı fiziksel kavramlarmış gibi yorumladıkları, bazı öğrencilerin kütleleri farklı cisimler için, birbirlerine uyguladıkları kütle çekim kuvvetinde büyük kütleli cismin küçük kütleli cismi daha büyük kuvvetle çekeceği, kütle çekim kuvvetine ilişkin aynı fiziksel duruma öğrencinin kütlesel çekim, kütle çekim kuvveti, Kepler yasası, yerçekimi, yerin çekim kuvveti, evrensel çekim yasası gibi pek çok farklı isimlendirmelere başvurduğu tespit edilmiştir