COĞRAFYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ (2005) ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Murat AKKUŞ

Danışman: SERVET KARABAĞ

Özet:

Bu tez, 2005 Eğitim Öğretim yılında uygulamaya konulan Coğrafya Dersi Öğretim Programının öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiğini belirlemek amacıyla yapılmış bir araştırmayı kapsamaktadır. Araştırma 2007-2008 eğitim öğretim yılında Ankara, Adana, Balıkesir, Burdur, Elazığ, Hakkari, Isparta, Karaman, Konya, Mersin, İstanbul illerinden tesadüfi yöntemlerle seçilen ortaöğretim kurumlarında görev yapan 237 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Coğrafya Dersi Öğretim Programının (2005) Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesine yönelik anket geliştirilmiştir. Coğrafya Dersi Öğretim Programının (2005) amaçlarına, içeriğine, yöntemine, ölçme ve değerlendirme ögelerine ilişkin veriler anketle toplanmıştır. Öğretmenlerin maddeler hakkındaki görüşlerinin sonucunda elde edilen puanların ayrı ayrı aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Görüşler ''t'' testi ile test edilmiştir. İkiden fazla grupların ortalamaları arasındaki farkın ortaya çıkarılabilmesi amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) test tekniğinden faydalanılmıştır. ''P'' değerinin manidar olduğu durumlarda farkın kaynağını belirlemek amacıyla Sheffe tekniği uygulanmıştır, ayrıca sıralama ölçeği kullanılmış ve sıralamaların yapılmasında ağırlıklı puan yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada en az hata payı 0.05 olarak kabul edilmiştir.