Yabancı dil olarak Arapça öğretiminde görsel kullanımının etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: IPEK ABDULQADER TAHER ALSALIHI

Danışman: İBRAHİM ÖZAY

Özet:

Bu araştırma, Arapçanın yabancı dil olarak öğretiminde görsel kullanımının etkisini ortaya çıkarmaya amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için araştırmacı tarafından kısmi deneysel tasarım kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi olarak 30 öğrenci seçilmiştir. Araştırma grubu zekâ düzeyinde edilmiştir. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek için araştırmacı, şu hipotezi kullanmıştır: Araştırma grubunun ön testteki ortalama puanları ile aynı araştırma grubundaki öğrencilerin puan ortalamaları arasında 0.05 seviyesinde anlamlı bir fark yoktur. Araştırmacı, 30 maddeden oluşan kolektif test (birinci yapılan deneyler ve ikinci yapılan deneyler) hazırlamıştır. Bu nedenle, zorluk faktörleri ve ayrımcılık gücü hesaplanmış ve paragraflarına yanlış alternatiflerin etkinliği hesaplanmıştır. Daha sonra Kiodr-Richardson yöntemini kullanarak güvenilirlik faktörleri çıkarılmıştır. Dolayısıyla güvenilirlik, 0.83 olarak çıkarılmıştır. Bu güvenilirlik oranı da iyi güvenilirlik faktörüdür. Bu deney 2018 eğitim ve öğretim yılı 2. döneminde uygulanmıştır. Haftada bir saatlik ders olarak üç hafta sürmüştür. Birinci haftada birinci deney uygulanmış ve puanlar istatistiksel olarak toplanmıştır. Deney bittikten sonra aynı deney uygulanmıştır. Daha sonra test kullanarak iki grubun verileri incelenmiştir. İncelemelerden sonra, deney birinci deneye göre (birinci yapılan deneyler ve ikinci yapılan deneyler) puan ortalamaları arasında İstatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Dolayısıyla araştırma, görsellerin kullanılması öğrencilerin tahsil seviyelerini yükseltmek için etkili bir faktör olduğuna ulaşmıştır.