İlkokul müzik dersi öğrenci çalışma kitaplarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi(Denizli İli Merkezefendi İlçesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MERVE KARADAŞ

Danışman: Mehmet Akpınar

Özet:

Bu araştırma ile sınıf öğretmenlerinin ilkokul müzik eğitimi dersinde kullanılan müzik ders kitapları ile ilgili görüş ve düşüncelerini tespit etmek, bu görüşler doğrultusunda müzik ders kitaplarının müzik eğitimine olan katkısını, programda yer alan hedefleri gerçekleştirebilme düzeyini ve ders kitabında bulunması gereken özelliklere ne derece sahip olduğunu belirlemek amaçlanmışır. Araştırma; ilkokul müzik dersi kitaplarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak, programa uygunluk, bilimsel içerik, tasarım- görsel düzen ve etkinlikler açısından yeterli olup olmadığının belirlenmesi, ders kitabının eksik yönlerinin tespitine katkıda bulunabilmesi ve alanda yapılacak çalışmalara, hazırlanacak olan ders kitaplarına yol gösterici olması yönünden önemlidir. Araştırmaya random (seçkisiz) olarak seçilen 20 okulda görev yapan ilkokul sınıf öğretmenleri katılmıştır. Araştırmadaki veriler, sınıf öğretmenlerinin görüşlerini almak amacıyla hazırlanan anket sorularıyla elde edilmiştir. Öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler, bilgisayar ortamına aktarılıp, alt problemlere dayandırılarak çözümlenip yorumlanmıştır.

Anahtar Kelimeler : Müzik Eğitimi, Müzik Ders Kitapları, Öğretmen Görüşleri