İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim üçüncü sınıf hayat bilgisi dersinde öğrenci başarısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: ÖZLEM TENGİLİMOĞLU

Danışman: YUSUF BUDAK

Özet:

Değişen yeni dünya düzeninde eğitim yöntemleri de doğal olarak bu değişime paralel olarak gelişmektedir. Eski eğitim yöntemleri bireye bilgiyi taşıma görevi verirken yeni eğitim yöntemleri bireye bilgiyi yapılandırma görevi vermektedir. Dolayısı ile geleneksel eğitim sistemindeki bu gelişmelerden özellikle ilköğretim seviyesindeki öğrencilerde büyük fayda sağlanması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda yapılan bu araştırmada İlköğretim 3. Sınıf seviyesindeki öğrencilerin Hayat Bilgisi dersinde işbirliğine dayalı öğrenme etkinliklerinin öğrencinin başarısına etkisinin belirlemesi amaçlanmaktadır. Araştırma, deneysel desenin öntest-sontest kontrol grup modelinden yararlanılarak yapılmıştır ve hayat bilgisi dersinde