ANAOKULU ÖGRETMENLERİ TARAFINDAN ÇOCUKLARA YAPTIRILAN GÖRSEL SANAT ETKİNLİKLERİNİN YARATICILIK AÇISINDAN DEGERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hüsniye ÖZLER

Danışman: MELİHA YILMAZ

Özet:

Bu arastırmada, anaokulu ögretmenleri tarafından çocuklara yaptırılan görsel sanat etkinliklerinin yaratıcılık açısından degerlendirilmesi amaçlanmıstır. Arastırma, 2007-2008;2008-2009 egitim-ögretim yıllarında, Milli Egitim'e baglı resmi ve özel, toplam 25 okulda, 6 yas grubu çocukların, pano ve sergi alanında sunulan görsel sanat etkinliklerinden yararlanılmıstır. Arastırmanın verilerini, çocukların yaptıkları görsel sanat etkinlikleri, gözlemler ve yaratıcılıgın degerlendirildigi kriter kagıtları olusturmustur. Arastırmaya; belirlenen anasınıflarında, egitim-ögretim yılı içersinde yapılan, pano ve sergi alanlarında sergilenen görsel sanat etkinliklerinin fotograflanması ile baslanmıstır. Ayrıca çocuklar, görsel sanat etkinlikleri yaparken, ortam ve ögretmen davranısları da gözlemlenmistir. Belirlenen görsel sanat etkinlikleri, Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Egitimi Bölümü'nden 3 uzmanın onayladıgı yaratıcılık kriterlerine göre degerlendirilmistir. Arastırma verilerinin degerlendirilmesi sonucunda, anaokulu ögretmenleri tarafından çocuklara yaptırılan görsel sanat etkinliklerinin, çocukların yaratıcılıklarının gelisimi desteklemedigi, kopya, sablon, taklit çalısmaların yogun olarak yaptırıldıgını, bunun da yalnızca el becerisini gelistirmeye ve de çocukların bos zamanlarını degerlendirmelerine yönelik etkinlikler oldugu sonucuna varılmıstır.