Suzuki Keman Okulu İkinci Kitabının Amaç ve Kritik Davranışlar Açısından İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GİZEM KAHRAMAN

Danışman: Gamze Elif Tanınmış

Özet:

Bu araştırma Suzuki yöntemiyle çalışan öğrenci ve eğitmenlere yardımcı olması amacı

ile yapılmıştır. Suzuki Keman Okulu 2 kitabını amaç ve kritik davranışlar açısından

incel eyen ilk çalışma olması nedeniyle önem taşımaktadır. Betimsel nitelikli olan bu

araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz modeli kullanılmıştır. . Analiz

edilen kitapta bulunan notalardır. Konu ile ilgili ihtiyaç duyulan kaynak ve verileri n

toplanması için yerli ve yabancı kaynaklar taranmış, alanında uzman ve konuyla ilgili

çalışma yapmış kişilerin görüşleri alınmıştır. Araştırmada, Suzuki Keman Okulu ikinci

kitabında ki 12 parça her iki elin tekniksel gelişimine katkı sağlayacak, öğrencile re

kazandırılması plan lan an amaç ve kritik davranışlar tablolar ile sunulmuştur. Parçalar ile

ilgili açıklamalar tabloların altında yer almıştır. Araştırmada, bu tekniklerin hangi

parçalarda kullanıldıkları tespit edilmiştir. Sağ el yay tekniğini geliştirm eyi hedefleyen

legato, portato, staccato, detaşe, pizzicato, tel değiştirme, ritim çalışmaları; sol el

tekniğini geliştirmeyi hedefleyen parmak tutma, entonasyon, acelite, çarpma, beşli

basma, arpej, trill, artikülasyon, yarım aralık çalma, ton çalışmaları , üçleme, akor basma,

dördüncü parmağı uzatarak kullanma çalışmalarını içeren öneriler getirilmiştir.

Anahtar Kelimeler

: Çalgı eğitimi, Suzuki keman eğitimi, kitap analizi