Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞĠTĠMĠ ANA BĠLĠM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: AYŞEN DÜLGER
Danışman: Güler Akalan
Özet:
Bu araĢtırmanın amacı, okul öncesi resimli çocuk kitaplarındaki illüstrasyonların anaokulu beĢ yaĢ sınıfı çocuklarının yaratıcılık ve yaratıcı düĢünme becerilerini ne derecede geliĢtirdiğini, uygulama süresince çocukların resim çalıĢmalarında ve yaratıcı düĢünme performanslarında nasıl bir değiĢim olduğunu ortaya koymaktır. AraĢtırmanın çalıĢma grubunu Tokat ili merkezinde bulunan özel bir anaokulunda beĢ yaĢ sınıfında kayıt olan toplam 40 çocuk oluĢturmaktadır. Verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel ve nitel yöntemlerinden oluĢan karma yöntem kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın uygulama sürecinde, deney grubunda hikâye kitaplarındaki illüstrasyonlar incelenerek okuma çalıĢmaları gerçekleĢtirilirken, kontrol grubunda ise illüstrasyonlar gösterilmeden hikâye kitabı okuma çalıĢmaları yapılmıĢtır. ÇalıĢma deney ve kontrol grubunda dört hafta boyunca toplam yirmi iki ders saatinde gerçekleĢtirilmiĢidir. AraĢtırma sonucunda deney ve kontrol gruplarındaki çocukların, resim çalıĢmalarında yaratıcılık ve yaratıcı düĢünme becerilerini kullanmalarına iliĢkin deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiĢtir.
Anahtar Kelimeler : Yaratıcılık, Yaratıcı DüĢünme, Resimli Çocuk Kitapları, Ġllüstrasyon, Sanat, Okul Öncesi