Temel eğitim müzik dersi öğrenci çalışma kitaplarında yer alan sözlü eserlerin belirli değişkenler yönünden incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: AYŞEGÜL ASKER

Danışman: MEHMET AKPINAR

Özet:

Bu araştırmada, Talim Terbiye Kurulu'nun kabul ettiği, Milli Eğitim Bakanlığı'nın çıkardığı, temel eğitimdeki müzik derslerinde kullanılan öğrenci çalışma kitaplarında bulunan sözlü eserler, ölçü sayısı, ton, ses sınırı, tür, konu, söz yazarı, besteci gibi değişkenler yönünden incelenmiştir. Araştırmada 8 kitapta bulunan toplam 194 sözlü ezgi, SPSS 22 programı ile bilgisayar ortamına aktarılmış ve belirlenen değişkenlere göre analizi yapılmıştır. Bu analiz sonucunda frekans ve yüzde dağılımları tablolar halinde sunulup, yorumlanmıştır. Elde edilen veriler sonucunda problem durumunun sonuçları belirlenip, öneriler getirilmiştir