OKUL DENEYİMİ I DERSİNİN RESİM-İŞ EĞİTİMİ PROGRAMI ÖĞRETMEN ADAYLARI AÇISINDAN UYGULANABİLİRLİK DÜZEYİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gökhan ŞALLI

Danışman: MELİHA YILMAZ

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Okul Deneyimi I Dersinin Resim-İş Eğitimi Programı öğretmen adayları açısından uygulanabilirlik düzeyini incelemektir. Bu amaçla; Eğitim fakültelerinin, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı 1.sınıfında eğitim gören öğretmen adaylarının, uygulamada karşılaştıkları sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada, iki bölümden ve toplam elli sorudan oluşan anket çalışması, Ankara ilinde farklı sosyo-ekonomik ve kültürel çevrede bulunan toplam yedi okulda, Okul deneyimi I uygulaması yapan, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı 1.Sınıfında öğrenim gören, toplam 100 öğretmen adayına uygulanmıştır. Resim-İş Eğitimi öğretmen adaylarının belirlenen amaçlara ne ölçüde ulaşabildiği? ve Resim-İş Eğitimi öğretmen adaylarının, bu ders kapsamında istenen etkinlikleri belirtilen ölçütler içerisinde gerçekleştirip, gerçekleştiremediği? sorularına yanıt bulmak amacıyla, uygulanan anket maddelerinin I.Bölümünde çıkan sonuçların yüzdesi alınarak, grafiklerle belirtilmiş, II. Bölümde çıkan sonuçların frekans ve yüzde değerleri alınarak her iki bölüm karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak; Okul Deneyimi I dersinin Resim-İş Eğitim Programı öğretmen adayları açısından uygulanabilirlik düzeyinin düşük olduğu, etkinlikleri belirtilen ölçütler içerisinde gerçekleştiremedikleri ve belirlenen amaçlara ulaşılamadığı tespit edilmiştir.