Farklı güzel sanatlar ve spor lisesi mezunu öğrencilerin Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında okutulmakta olan müziksel işitme okuma ve yazma dersinin başlangıç düzeyini belirlemedeki etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: ALİ BİLİCİ

Danışman: SADIK ÖZÇELİK

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları' nda okumakta olan farklı Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri' nden mezun olan öğrencilerin Müziksel İşitme Okuma ve Yazma dersinin başlangıç düzeyindeki etkilerini tespit etmektir. Araştırma, durum tespitine yönelik betimsel bir çalışmadır. Literatür taramasının ardından, anket formlarıyla elde edilen veriler, SPSS 19 istatistik programında frekans (f) ve yüzde (%) değerleriyle çözümlenerek yorumlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye' deki Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları' nda öğrenim görmekte olan Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi mezunu öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, 2013- 2014 eğitim- öğretim yılı güz döneminde Gazi Üniversitesi, Niğde Üniversitesi, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Uludağ Üniversiteleri' nin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalları' nda öğrenime başlayan Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi mezunları oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda, GSSL mezunu öğrencilerin mezun oldukları okullardaki MİOY derslerinin farklı düzeylerde ve alanın uzmanı olmayan öğretmenler tarafından işlendiği tespit edilmiştir. Bu sebeplerden, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında işlenen MİOY derslerinin başlangıç düzeyinde zorluklar yaşanmaktadır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda, başlangıç seviyesinde yaşanan sorunlara ve MİOY derslerinin daha verimli ve etkili işlenmesine yönelik öneriler getirilmiştir.