Türkiye Cumhuriyetinde Bulunan Irak Özel Okullarına Yönelik Hazırlanan E-Okul Yönetimi Önerisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Younus Al Abdullah

Danışman: SELÇUK ÖZDEMİR

Özet:

Bu araştırmada amaçlanan başlıca hedef; özellikle Türkiye Cumhuriyeti'nde bulunan Irak özel okullarında eğitim, öğretim ve eğitim yönetimi hizmetlerinin online olarak yürütülmesini sağlayan e-yönetim uygulaması tasarımının yapılmasıdır. Bu araştırmayla e-okul sistemlerinde yer alan unsurlar, klasik bir üslup ile ele alınarak Irak özel okullarındauygulanabilir bir altyapı sunmak amaçlanmıştır. Böylece ebeveynler (öğrenci velisi), öğrenciler, öğretmenler ve okul yönetimi paydaşlarının yararlandığı bir sistem olan e-okul sistemi ile öğrenci devamsızlıklarının ve sınavlarının veli, öğretmen ve okul yönetimi tarafından takip edilmesi, öğrenci dosyalarının oluşturularak öğrenciler hakkında geleceğe yönelik bilgi ve belgesunulacak bir altyapı oluşturulması ve öğrencilerin okul yönetimi ile ilgili iş ve işlemlerini takip edilmesiamaçlanmıştır.Bütün unsurlar düşünülerek tasarlanan bu program sayesinde;öğrenciler ileokul yönetimi arasında yürütülecekolan birçok işlem bürokrasiye gerek kalmadan gerçekleştirileceğinden zaman ve işlem maliyetlerinin azalması,yönetimde etkinliğin arttırılması ve okul yönetiminde teknolojiden yararlanılması, okul yönetim hizmetlerinin online olarak yerine getirilmesi ve eğitim-öğretim hizmetlerinin yönetilmesi, öğrenci, öğretmen, veli ve okul yönetimi iletişiminin güçlendirilmesi, idari işlemlerin zamanında ve eksiksiz yerine getirilmesi sağlanacaktır. Bu program MYSQL veritabanı ve PHP kodları kullanılarak tasarlanmış bir online web sitesidir. Sistem,online İnternet ağının bir parçası olarak düşünülmüş ve Elektronik Okul Yönetimi (Electronic School Management) sitesi sözcüklerinin kısaltılması olan www.esmsite.com ismiyle Domain temin edilmiştir.Kullanıcıların yararlanması için üyelik oluşturmasına ve giriş yapmasına imkân verecek veritabanı oluşturulmuştur. Okul müdürü tarafından yetkilendirme yapılarak öğrenci, öğretmen ve veli hesaplarına roller eklenmiştir. Ayrıca okul aile birliği, öğretmenler kurulu, zümre toplantıları vb. işlemlerin de online olarak yürütülmesi için düzenlemeler yapmaya olanak sağlayacak bir server kurulumu gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Ninova Ajyal Okuluna, Irak Özel Al-hikmet Okuluna ve Ankara'da bulunan Hammurabi Okulları gibi Türkiye'deki belirli sayıdaki okullara ziyaretler gerçekleştirilmiştir.Sistemle ilgili değerlendirmeler alabilmek amacıyla bu okulların idari komisyonlarına sistem tanıtılmıştır. Bu komisyonlara bir hafta boyunca sistem kullandırılmış,daha sonra idari komisyonlarla görüşmeler yapılarak sistem hakkında onların görüşleri alınmıştır.Okul idaresine, sistemin kullanılmasının ne kadar fayda sağlayacağı,kullanıcı memnuniyeti ve hacmi ile ilgili sorular sorulmuştur.Bu görüşmeler sonunda komisyondan olumlu geri bildirimler alınmıştır.