BİYOLOJİ VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜRESEL ISINMA KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ceren ÖZDEMİR

Danışman: ALİ GÜL

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı; öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 yılı güz döneminde Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı ile Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu olarak, 27 üçüncü sınıf öğrencisi, 21 dördüncü sınıf öğrencisi ve 32 beşinci sınıf öğrencisi seçilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 25 soruluk Likert tipi anket kullanılmıştır. Anket toplam 80 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin küresel ısınma konusundaki görüşleri ile cinsiyet ve öğrenim görülen bölüm değişkenleri arasındaki ilişki belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının küresel ısınma konusundaki görüşleri cinsiyet ve öğrenim görülen bölüm değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir.