Öğretmenlik uygulamasında dönüt konusunda öğretmen adaylarının görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim Bilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜL YILMAZ

Danışman: Melek Çakmak

Özet:

Bu araştırmanın amacı, öğretmen eğitiminin önemli bir parçası olan öğretmenlik uygulaması sürecinde öğretmen adaylarının dönüt faktörüne yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırma nitel yöntem ile yapılmış bir durum çalışmasıdır. Nitel araştırmada çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 24 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda öğretmenlik uygulamasında dönüt faktörüne yönelik öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek amacıyla araştırma kapsamında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlik uygulama sürecinin mesleki gelişime en fazla katkısının sınıf yönetimi alanında olduğu, öğretmen adaylarının genel olarak olumlu dönütler aldıkları, dönüt türlerinden genelde

sözlü dönütü tercih ettikleri, öğretmenlik uygulamasındaki süresinin dolayısıyla niteliğin yetersiz olduğu ve genel olarak tüm kaynaklardan dönüt geldiği yönünde bulgulara rastlanmıştır. Bu bilgilere dayanarak etkin dönütün genel olarak uygulama sürecinde öğretmen adaylarının gelişimine özellikle öğrenme-öğretme süreçlerine önemli katkılar sağladığı söylenebilir.

Anahtar Kelimeler : Öğretmenlik Uygulaması, Dönüt, Mesleki Gelişim