Tarih öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimi algıları ve görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SIDIKA FULYA TÜRKMEN

Danışman: YASEMİN DEMİRCAN

Özet:

Okul dışı tarih öğretimi, birinci elden kaynak sunup öğrenciyi kanıtlarla karşı karşıya getirdiği için eğitim öğretimde önemi gittikçe artmaktadır. Tarih öğretmenlerinin de okul dışı tarih öğretimine derslerinde ağırlık vermeleri dersin kalıcılığını arttıracaktır. Ayrıca öğrencilerde tarihsel düşünme becerilerinin de gelişmesine olanak sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı tarih öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimine ilişkin algılarını ve görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel analiz yöntemlerinden betimsel analiz modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinde liselerde görev yapan 15 tarih öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okul Dışı Tarih Öğretimi İle İlgili Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin görüşme sırasında verdikleri cevaplarla okul dışı tarih öğretiminin ne olduğu, okul dışı ortamların nereler olduğu ve hangi yöntemleri kullandıkları belirlenmiştir. Yine araştırma sonucunda öğretmenlerin okul dışı tarih öğretimini faydalı buldukları ancak uygulama kısmında sıkıntılar yaşadıkları görülmüştür