Türkiye'de güncel sanat olayları içinde gündeme gelen sorunların sanat eğitminde irdelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: HATİCE HERDİLİ

Danışman: MELTEM KATIRANCI

Özet:

Araştırmada, görsel sanatlar eğitimcisi yetiştiren yükseköğretim kurumlarında Türkiyezde son yıllarda gündeme gelen sorunsal sanat olaylarına yönelik ilgi, bilgi ve önem durumlarını saptamak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, alan uzmanlarının görüşlerinden yararlanılarak, tez danışmanı rehberliğinde tutum ölçeği geliştirilmiş, ölçeğin pilot uygulaması yapılmış, geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılarak, tutum ölçeğinin son şekli oluşturulmuştur. Yapılan analizler sonucunda edinilen bulgulardan yola çıkılarak ulaşılan sonuçlar açıklanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, görsel sanatlar öğretmeni adaylarının güncel sanat gelişmeleri içinde sanat sorunları konusuna yönelik algı düzeyleri tespit edilmiş olup, bu durumların sebepleri tartışılmıştır.