Silsiletu'l-Lisân adlı ders kitabının biçim ve içerik açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: ÖZGE YAZICI

Danışman: İBRAHİM ÖZAY

Özet:

Giriş, üç bölüm, sonuç ve bir ekten oluşan bu çalışma, genelde yabancı dil öğretim sürecinde önemli bir kaynak olan ders kitapları ile destekleyici-tamamlayıcı materyallerin dil gelişimindeki rolüne açıklık getirmekte, özelde ise Silsiletu'l-Lisân isimli ders kitabı serisinin Türkiye'de Arapça öğretimine katkılarını belirlemeyi ve söz konusu ders kitabının destekleyici-tamamlayıcı materyallerinin yapısını ve özelliklerini inceleyip, gerekli görülen yerlerde önerilerde bulunmayı amaçlamaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın önemi, alanı ve amacı üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde yabancı dil öğretim yöntemlerinin değerlendirilmesi üzerinde durularak dil öğrenimi/öğretimi sürecinde önemli kabul edilen bazı unsurlardan bahsedilmiştir. İkinci bölümde, yabancı dil öğretiminde ders kitabının değerlendirilmesi üzerinde durulmuştur. Dil öğrenimi sırasında öğretmenin, ders kitabının ve öğrencinin rolleri üzerinde durulmuştur. Bunun yanı sıra destekleyici-tamamlayıcı materyallerin taşıması gereken özellikler üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, Silsiletu'l-Lisân serisi incelenmiş ve genel bir değerlendirme yapılmıştır. Düzenlenen bir öğrenci anketiyle öğrencilerin Arapça ders kitaplarından beklentileri tespit edilmiştir ve söz konusu ders kitabıyla karşılaştırılmıştır. Son bölümde ise çalışmanın sonucu hakkında bilgi verilmiştir. Ekte de öğrencilere uygulanan anketlere yer verilmiştir.