Öğrencilerin bazı özelliklerine ve problem alanlarına göre rehber öğretmen tercihlerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: SEDA SEVGİLİ KOÇAK

Danışman: ADNAN KAN

Özet:

Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin bazı özellikleri ve problem alanlarına göre rehber öğretmen tercihlerini incelemektir. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırma grubunu Türkiye'nin düzey 2 bölgelerindeki illerde (İstanbul, Balıkesir, İzmir, Bursa, Ankara ve Kırıkkale) bulunan 6 lise oluşturmaktadır. Liseler il merkezlerinden seçilmiştir. 588 öğrenci ile grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Her grupta 10-15 öğrenci olması sağlanmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen Problem Alanlarına Göre Rehber Öğretmen Tercih Formu kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin rehber öğretmen tercihleri cinsiyetlerine, sınıf seviyelerine, akademik başarılarına, devam ettikleri okulların bulunduğu illere ve aile gelir düzeylerine göre analiz edilmiştir. Ayrıca rehber öğretmen cinsiyeti, yaşı, giyim tarzı, iletişim tarzı ve kişilik özelliği tercihleri 5 problem alanına (Sağlık/Beden, Kişilik, Okul/Ders, Ev/Aile ve Arkadaş İlişkileri) göre incelenmiştir. Araştırma kapsamında toplanan veriler; içerik analizi ve ki-kare ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; ele alınan problem alanlarında öğrencilerin demografik özelliklerine göre rehber öğretmen tercihlerinin anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür.