Doktorların dinamik web teknolojilerini sürekli mesleki gelişim sürecinde kullanması: Bir durum çalışması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: AYNUR AKKOL

Danışman: HASAN ÇAKIR

Özet:

Bu araştırmanın amacı, doktorların sürekli tıp eğitimi sürecinde dinamik web teknolojilerini kullanma durumlarını, kullanma amaçlarını ve kullanma yöntemleri belirleyerek dinamik web teknolojilerinden sürekli mesleki gelişim süreçlerinde yararlanma düzeyini ortaya koymak ve bu teknolojileri kullanmalarının mesleki yaşantılarına nasıl katkı sağladığını tespit etmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay tarama modeli ile desenlenmiştir. Örneklem, araştırmanın amacına uygun olarak durumların tek başına veya karşılaştırılmalı olarak tanımlanması ve yorumlanması hedefinden yola çıkılarak veri toplamada zengin ve detaylı bilgi sağlayacak birimlerin saptanması amacıyla kartopu örnekleme tekniği ile belirlenmiştir. Araştırma örneklemini bu yöntemle belirlenmiş ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 12 doktor oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama sürecinde derinlemesine görüşme yönetimi kullanılmıştır. Görüşme öncesinde katılımcıların demografik profilleri ve araştırmanın amacı dikkate alınarak yarı yapılandırılmış açık uçlu görüşme soruları hazırlanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler hem araştırmacı hem de alan uzmanı tarafından içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre doktorlar, sürekli mesleki gelişim sürecinde öğrenme ihtiyaçlarını karşılamaları için gerekli olan güncel ve güvenilir bilgi kaynaklarına en kolay ve en hızlı şekilde ulaşabilmek amacıyla dinamik web teknolojilerinden yararlanırlar. Bu teknolojileri sürekli mesleki gelişim süreçlerinde kullanmalarıyla birlikte güncel bilgiye erişim açısından dünya üzerindeki meslektaşları ile eşit konuma ulaşmış, uluslararası alanda meslektaşları ile etkileşim kurma, iş birliktelikleri oluşturma ve rekabet etme olanakları artmış ve yoğun çalışma koşulları nedeni ile öğrenme faaliyetlerine zaman ayıramama sorunları ortadan kalkmıştır.