Türkiye'deki yabancı dil öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Öğrenci: TANJU POLAT

Danışman: NURTEN ÖZÇELİK

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Türkiye'deki yabancı dil öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlik düzeylerini tespit etmektir. Araştırma, 2017-2018 akademik yılı güz döneminde, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz, Alman, Fransız ve Arap Dili Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören 188 son sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, Yurdakul vd. (2012) tarafından hazırlanan ve toplam 33 madde ve 4 alt boyuttan oluşan Teknopedagojik Eğitime Yönelik Yeterlik Ölçeği (TPACK-deep) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, yabancı dil öğretmen adaylarının kendilerini teknopedagojik eğitim bakımından ileri düzeyde yeterli bulduklarını göstermektedir. Ayrıca, yabancı dil öğretmen adayları arasında, teknopedagojik eğitim, cinsiyet ve anabilim dalı değişkenlerine göre genel ve alt boyut yeterlik ortalamaları bakımından anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Araştırmada tek anlamlı farklılık, anabilim dalı değişkenine göre uzmanlaşma alt boyutunda tespit edilmiştir. Buna göre, Fransızca öğretmen adaylarının uzmanlaşma alt boyutundaki yeterlik düzeyleri, İngilizce öğretmen adaylarına oranla anlamlı bir şekilde yüksektir. Son olarak, araştırmanın sonuç bölümünde, araştırmayla ilgili yorumlara ve gelecekte yapılacak ilgili araştırmalara yönelik önerilere yer verilmiştir.