Ders kitaplarındaki dil öğretim becerileri gerçekten bütünleşik mi? örnek bir durum-yes you can a1.2


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Doğan Demirci

Danışman: ZEKİYE MÜGE TAVİL

Özet:

Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından basılan ders kitabı "Yes You Can A1.2" nin öğretim süreci sonunda öğrencilerde dört dil becerisinden herhangi birisinin diğerlerinden daha fazla gelişip gelişmediğini incelemektir. Bu alandaki aynı konu (bütünleşik beceri öğretimi) üzerinde yapılan çalışmalardan farklı olarak bu çalışma, ders kitaplarının dört dil becerisini eşit seviyede geliştirdikleri iddiasına rağmen ders kitaplarında bütünleşik dil becerisi öğretimi yanlılığı olup olmadığı tespit etmeye çalışmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, öğrencilerin bu ders kitabını kullandıktan sonra dört dil becerisindeki yeterliliklerindeki değişimi tespit etmeyi amaçlayan bir ön test ve bir son test; ders kitabının dört dil becerisini geliştirmedeki etkililiğini tespit etmeyi amaçlayan bir öğrenci anketi ve öğretmen anketi geliştirilmiş ve Anadolu Liselerindeki 9. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Bunlara ek olarak, sonuçları üç temel üstüne oturtmak için öğrencilerle ve öğretmenlerle odak grubu görüşmesi yapılmıştır. Sonuçları yorumlamak için ortalama, standart sapma, frekans, yüzde ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları öğrencilerin ders kitabının dört dil beceriyi geliştirmesi konusunda memnun iken, öğretmenlerin memnun olmadığını göstermiştir. Ayrıca, bulgular "Yes You Can A1.2" adlı ders kitabının dört dil beceriyi geliştirmesi dikkate alındığında okuma becerisi açısından baskın olduğunu ya da okuma becerisi yanlılığı olduğunu ortaya çıkarmıştır.