Ankara Polis Koleji öğrencilerinin boş zaman aktivitelerine yönelik tutumlarının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: ZAFER ÇELİK

Danışman: ZAFER ÇİMEN

Özet:

Bu araştırmanın amacı Ankara Polis Koleji öğrencilerinin boş zaman aktivitelerine ilişkin tutumların belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Polis Koleji öğrencileri örneklemini ise Ankara Polis Koleji öğrencilerinden tesadüfi yolla seçilen 830 katılımcı oluşturmuştur. Birinci bölüm, katılımcıların demografik bilgilerini belirlemeye yönelik ifadelerden ikinci bölümde ise, Ragheb ve Beard tarafından geliştirilen "Leisure Attitude Scale:LAS" [65] ve Türkçeye uyarlaması Akgül ve Gürbüz [66] tarafından yapılan Boş Zaman Tutum Ölçegi (BZTÖ) katılımcılara uygulanmıştır. Verilerin analizi için Kolmogorow-Smirnov Z, Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U istatiksel yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, APK öğrencilerinin boş zaman tutumları genel olarak yaş, sınıf, haftalık boş zaman yeterliliği, boş zaman değerlendirme güçlüğü, ağır ve hafif egzersiz şiddeti, egzersiz yapma sıklığı ve kulüp üyelik durumu değişkenlerine göre anlamlı bir fark gösterirken, boş zaman süresi, aile gelir durumu ve orta şiddetli egzersiz durumuna göre anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, genel olarak 9. sınıf öğrencilerinin diğer öğrencilere göre daha olumlu boş zaman tutumu sergiledikleri, öğrencilerin boş zaman sürelerinin azlığıyla doğru orantılı olarak boş zamanlarını yetersiz buldukları belirlenmiştir. Tüm bu olumsuzluklara rağmen APK öğrencilerinin aktif bir rekreasyonel yaşantı sergiledikleri söylenebilir.