AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME TEMEL YETERLİK ALANLARI: TÜRKİYE DURUMU


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Özgül TORTOP

Danışman: SELÇUK ÖZDEMİR

Özet:

Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Politikası Temel Yeterlik Alanları kapsamında küreselleşme ile birlikte rekabet edebilirliliğini güçlendirmek, hayat kalitesini artırmak ve dünyanın güçlü ekonomisine sahip olmak amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir. 2000 yılından başlayarak Türkiye'deki eğitim reformu çalışmalarının mevcut genç nüfusun gelecekte kaliteli ve rekabet edebilir olması küreselleşme ve gelecek açısından önemlidir. Bu araştırma, Avrupa Birliği'nin Eğitim ve Öğretim çalışmalarına ülkelerdeki sürekli ve istikrarlı kalkınmayı hedefleyen hayat boyu öğrenme politikası kapsamında hayat boyu öğrenmenin gelişimi, bugünü ve yakın geleceğini; hayat boyu öğrenmenin herkese fırsat eşitliği sağlamak için, eğitim düzeylerini de içine alacak şekilde beşikten mezara hayatın tüm evrelerinde kişiye kazandırılması hedeflenen temel yeterlik alanlarının nasıl belirlendiğini, neler olduğunu ve Türkiye'de temel yeterlik alanları ile ilgili durumu ortaya koymayı hedeflemektedir. Avrupa Birliği hayat boyu öğrenme politikası kapsamındaki belgeleri, ilgili kuruluşların hazırladıgı raporlar ve Milli Eğitim Bakanlığı çalışmaları incelenerek doküman analizi yöntemiyle çözümlenmistir.