Çizim Aracı Olarak Tablet Bilgisayarların Öğrencilerin Görsel Sanatlar Dersine Olan İlgisine Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FUATCAN BULUN

Danışman: Nuran Say

Özet:

Araştırmanın amacı, çizim aracı olarak tablet bilgisayarların kullanılmasının öğrencilerin görsel sanatlar dersine olan bakışına olumlu ya da olumsuz bir etkisi olup olmadığını incelemektir. Bu kapsamda 2012-2013 eğitim öğretim yılında Ankara Bahçeşehir Koleji’nde bir uygulama yapılmış ve yapılan bu uygulamaya bir grup beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu öğrenciler ikiye ayrılarak deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Görsel sanatlar dersinde kontrol grubu çizim aracı olarak kağıt-kalem kullanırken, deney grubu tablet bilgisayar kullanmıştır. İki gruba da görsel sanatlar dersine olan ilgi ve tutumlarını ölçmeye yönelik ön test ve son test uygulanmış, aynı zamanda tüm uygulama video ile kayıt edilmiştir. Böylece nitel ve nicel verileri bir arada yorumlamak mümkün olmuştur. Testlerden elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırma sonunda çizim aracı olarak tablet bilgisayar kullanan deney grubunun görsel sanatlar dersine olan ilgisinin kontrol grubuna göre daha yüksek bir artış gösterdiği görülmüştür. Bu sonun istatistiksel anlamlılığı Wilcoxon işaretli sıralar testi ile kanıtlanmış ancak Mann Whitney U testi ile kanıtlanamamıştır.

Anahtar Kelimeler : Tablet Bilgisayar, Görsel Sanatlar Dersi İlgi