Objektif makyaj modülünün kazandırması gereken yeterliliklere ilişkin öğretmen ve alan uzmanı görüşlerinin belirlenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: YELİZ ÇAY AŞKER

Danışman: YUSUF BUDAK

Özet:

Bu çalışmada, Objektif Makyaj Modülünün Lise Düzeyindeki Öğrencilere Kazandırması Gereken Yeterliliklere İlişkin kuaförlük ve güzellik bilgisi öğretmenleriyle alan uzmanlarının görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırmada, katılımcıların görüşlerini belirlemede tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin analizinde; yüzde, frekans, standart sapma, aritmetik ortalama ve kay kare analiz testleri kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket, mesleki ve teknik eğitim programında yer alan objektif makyaj modülünün kazandırması gereken yeterlilikleri belirlemek üzere araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde örneklemin kişisel bilgilerini belirlemeye yönelik sorular içermektedir. İkinci bölümünde ise, Objektif Makyaja yönelik yeterlilikler ile ilgili likert ölçekli 43 soruluk anket yer almaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir; Öğretmenler, ankette yer alan bütün görüşlerin objektif makyaj modülünün lise düzeyindeki öğrencilere kazandırması gereken yeterlilikler olması gerektiğini düşünmektedir. Alan uzmanları, ankette yer alan bütün görüşlerin objektif makyaj modülünün lise düzeyindeki öğrencilere kazandırması gereken yeterlilikler olması gerektiğini düşünmektedir. Öğretmen ve alan uzmanlarının görüşleri değerlendirildiğinde ankette yer alan bazı yeterliliklerle ilgili iki grubun görüşleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Bu görüşler şunlardır: 'Objektif makyajda kullanılacak malzemeleri amacı doğrultusunda uygulayabilmeli', 'Seçilen ışığa uygun makyaj yapabilmeli', 'Modanın dönemsel hareketliliğine bağlı olarak moda - makyaj ilişkisini açıklayabilmeli', 'Belli karakterlerin objektif makyaj uygulaması açısından özelliklerini analiz edebilmeli'. Diğer yeterliliklerle ilgili iki grubun görüşleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı saptanmıştır. Araştırma sonuçlarının ışığında; ankette yer alan bütün görüşlerin objektif makyaj modülünün lise düzeyindeki öğrencilere kazandırması gereken yeterlilikler olması gerektiği saptanmış ve objektif makyaj modülü için yeni bir içerik önerisi yapılmıştır