Keman eğitiminde Suzuki öğretim yönteminin kullanılabilirlik durumuna ilişkin öğretmen görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DİLARA AYAZ TÖRAL

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Araştırmada, keman eğitiminde Suzuki öğretim yönteminin kullanılabilirlik durumuna ilişkin olarak sertifikalı öğretmen görüşleri alınmış ve değerlendirilmiş olup; araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bulunan 7(yedi) Suzuki keman öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, lisanslı Suzuki öğretmenleri için yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanmış, görüşme sorularından alınan cevaplar ise içerik analizi yöntemiyle değerlendirilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda; örneklem grubunda yer alan öğretmenler, Türkiye'de verilen çalgı eğitimi (keman) konusunda ortak bir suziki yöntemi ekseninde özel bir öğretim programı kullanılmasının önemini vurgulamış ve öğretim kademesine ilişkin tüm yaşlarda bu modelin uygulanabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca, velilerin, derse katılımı konusunda öğretmenlerin daha kararlı olmasının çocukların gelişimi açısından yararlı olacağı ve anne-babaların bu süreçte daha sabırlı ve özverili olmalarının gerekliği de önerilmektedir.