1970’Ten Günümüze Ortaöğretimde Görülen Gelişmeler (1970-2020)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2020

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Pelin ŞAHİN BAĞDATOĞLU

Danışman: PINAR BİLASA

Özet:

Bu araştırmanın amacı; 1970’ten günümüze kadar geçen süre içerisinde (2020) Türk Eğitim Sisteminin ortaöğretim kademesinde meydana gelmiş olan gelişmelerin incelenmesi ve bu gelişmelerin yasal düzenlemeler, izlenen politikalar, genel ortaöğretimdeki okul türleri, ortaöğretim kurumlarına öğrenci kabulü, öğretim programları, öğrenci başarısını değerlendirme, ders kitapları, öğretmen yetiştirme, projeler ve sayısal gelişmeler başlıkları altında ele alınıp analiz edilmesi olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma özelliği gösteren bu araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın analizi doküman analizi ile yapılmıştır. Araştırma beş bölümde yapılandırılmıştır. İlk bölüm araştırmanın problem durumunu, amacını, önemini, varsayımlarını, sınırlılıklarını, tanımlarını ve kısaltmalarını içermektedir. İkinci bölümde ilgili araştırmalara, üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine; modeline, veri toplama tekniklerine, verilerin toplanmasına, verilerin analizi ve yorumlanmasına yer verilmiştir. Dördüncü bölümde araştırma sonucu elde edilen bulgular ve yorumlara, son bölümde ise araştırmanın sonuç ve önerilerine yer verilmiştir.