Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: TUĞÇE GÖK
Danışman: Çağatay Akengin
Özet:
Bu araştırmada, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi Ana Bilim
Dalı’nda sanat eğitimi alan 144 öğrencinin Kişiler arası ilişki ve iletişimi incelenmiştir.
Araştırmada, sanat eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında eğitim alan öğrencilerin
kişiler arası ilişki ve iletişim durumlarına yönelik kapsamlı bir literatür çalışması yapılması
amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada kişiler arası ilişki ve iletişim ile ilgili sanat eğitimi alan
öğrencilerin ve sanat eğitimcilerinin görüşlerini saptamaktır. Bu araştırma, sanat eğitimi
öğrencilerinin kişiler arası ilişki ve iletişimlerinde problem çözme, aile içi ilişkileri ve okulda
kişiler arası iletişim durumlarını ele almak ve bu konu hakkında görüş elde etmek için
planlanmıştır. Gazi Üniversitesi Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı, 2, 3 ve 4.sınıf ana sanat
resim, grafik ve heykel öğrencileri ile sınırlıdır. Bireylerin demografik bilgilerini belirlemek
için araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Öğrencilerin iletişim
becerilerini belirlemek için, Korkut-Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen “İletişim
Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Çıkan sonuçlar tartışılıp ileride yapılacak olan araştırmalar
için öneriler sunulmuştur. Bu araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm
araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları yer almaktadır. İkinci
bölümünü ilgili araştırmalar oluşturmaktadır. Üçüncü bölümde araştırmanın kavramsal
çerçevesi yer almaktadır. Yöntem bölümü olan dördüncü kısımda ise araştırmanın modeli,
evren ve örneklemi ile verilerin analizi bulunmaktadır. Araştırmanın beşinci bölümünü
bulgular, altıncı bölümünü ise sonuç, tartışma ve öneriler kısmı oluşturmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Görsel Sanat Eğitimi, Kişiler Arası İlişki ve İletişim