İlköğretim 6. sınıf matematik dersi geometri öğrenme alanının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri (kütahya ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: ÖVGÜ AYDOĞDU

Danışman: MELEK ÇAKMAK

Özet:

Bu araştırmada, 2006- 2007 yılı eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan ilköğretim 6. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan öğretim programı geometri öğrenme alanının değerlendirilmesi amacıyla öğretmenlerden görüş alınmıştır. Ayrıca birinci dönem içinde işlenmiş olan geometri öğrenme alanının içerdiği alt öğrenme alanlarına ait kazanım ve etkinliklerin sınıf düzeylerine uygunluğu sınanmıştır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf matematik dersine giren öğretmenlerin 2006-2007 eğitim öğretim yılında ilköğretim 6. sınıfta uygulamaya konulan matematik dersi öğretim programında yer alan geometri öğrenme alanının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşlerinin alınıp, programın geliştirilebilmesi için önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın evrenini Kütahya ili merkez devlet okulları oluşturmaktadır. Veriler Örnekleme dahil olan okullarda bulunan öğretmenlerden araştırmacı tarafından geliştirilen anket formuyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Excel ve SPSS (Statical Package For Social Science) programlarından yararlanılarak öğretmen görüşlerinin her bir maddeye ait frekans, yüzde dağılımları ve ortalamaları hesaplanmış, gereken yerlerde t testi, anova testi ve kruskall wallis testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, uygulamaya konulan yeni program genel olarak olumludur. Ancak bir takım aksaklıklar mevcuttur. Programda yer alan geometri alt öğrenme alanlarına ait kazanımlar ve ilgili etkinlikler ile sınıf içinde işlenişleri incelendiğinde sınıf mevcutlarının kalabalık olmamasına öncelikle dikkat edilmelidir. Sınıf düzeyinin altında ve üstünde çıkan etkinliklerin yeniden düzenlenmesi yoluna gidilmelidir. Öğrencilerin günlük hayatla bağlantı kurabilmeleri ve yaratıcı düşüncelerini geliştirmeleri için kazanımlar ve ilgili etkinlikler yeniden bir kez daha gözden geçirilmelidir. Etkinliklerin içeriği, tüm öğrenci seviyelerine uygun hale getirilmeli ve etkinlikler ders süresine göre ayarlanmalıdır. Alt öğrenme alanları parça parça verilmek yerine bir bütün halinde verilmeli, böylece gereksiz tekrarlardan kaçınılmalıdır.