Meslek lisesi öğretmen ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağına ilişkin görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, BÜRO YÖNETĠMĠ EĞĠTĠMĠ ANA BĠLĠM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: OZAN KAYA

Danışman: Selami Eryılmaz

Özet:

Son yıllarda dünyada ve ülkemiz de eğitim teknolojisinde süregelen geliĢmeler, günden güne bağımlı duruma geldiğimiz yeni teknolojilerin eğitim alanında da söz sahibi olmasını sağlamıĢtır. Bilhassa bilgiye eriĢme yolunda vazgeçilmez kaynaklardan biri olan bilgi iletiĢim teknolojileri, Fatih Projesi aracılığıyla okullarımızda öğretmenlerimizin ve öğrencilerinizin daha fazla hayatına girmiĢ ve geleneksel öğrenme yöntemlerinin yanında internete dayalı eğitimi de mümkün hale getirerek çok yönlü bir eğitimin gerçekleĢmesine yol açmıĢtır. Bu süreçte okullarımız eğitim portallarıyla tanıĢmıĢ ve eğitimden evrensel ölçekte yararlanmaya baĢlamıĢtır. Böylece, eğitimde teknolojinin kullanımı, dünya ülkeleri tarafından yaygın olarak kullanılan eğitim portalları ile ivme kazanmıĢtır. Teknolojinin olanaklarından faydalanmak adına hayata geçirilen etkileĢimli tahta ve tablet-pc'lerde materyal gereksinimi gidermek için geliĢtirilen EBA (Eğitimde BiliĢim Ağı) Projesi, eğitimde sınırları kaldırma, kaliteyi ve niteliği artırma adına okullarımızda önemli bir geliĢmeye imzasını atmıĢtır. Peki, eğitim teknolojilerindeki bu değiĢimlerin meslek lisesi öğretmen ve öğrencilerine yansıması hangi düzeylerde, nasıl gerçekleĢmiĢtir? Bu soru eğitim alanında yaĢanan değiĢimler karĢısında hayatî bir soru olarak karĢımıza çıkmaktadır. Çünkü bilim, sanat, kültür alanındaki değiĢimler, en çok kiĢiler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileriyle var olurlar. ÇalıĢmamızda bu soruya yanıt bulmaya çalıĢırken eğitim alanında yaĢanan teknolojik geliĢmelerin bireyler üzerindeki etkisini gözler önüne sereceğiz.

Anahtar Kelimeler : Fatih Projesi, EBA, teknoloji, eğitim