Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında yer alan coğrafya derslerine ilişkin görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: İMRAN SARIKAYA

Danışman: SALİH ŞAHİN

Özet:

Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan Coğrafya Derslerine İlişkin Görüşleri belirlenmiş ve bunun çeşitli değişkenlerle olan ilişkisi ortaya konulmuştur. Araştırmada bir problem durumuna yönelik var olan durumu kendi şartları içerisinde müdahale olmaksızın tanımlamak amacıyla betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Gazi Üniversitesiznde 3. ve 4. sınıf sosyal bilgiler öğretmen adayları (N= 153) ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, SPSS 20.0 (Statistical Packages for the Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Bu süreçte anketi oluşturan soruların frekans (f) dağılım grafikleri ve yüzde (%) dağılımları oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının coğrafya derslerine ilişkin görüşleri belirlenmiş ve öğretmen adaylarının dersler hakkındaki memnuniyet düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bu bulgular ışığında, sosyal bilgiler öğretmenliği programında coğrafya derslerine ilişkin gelecekte yapılacak bilimsel araştırmalara dair öneriler sunulmuştur.