Piyano eğitiminde türkü kullanımının öğrenci motivasyonuna etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ELİFNUR ELMAS

Danışman: Barış Karaelma

Özet:

Bu araştırmada, Piyano eğitiminde piyano için düzenlenmiş olan türkülerin öğrencilerin

teknik, müzikal ve kültürel yönden gelişimlerine katkısı ile öğretmenlik mesleğinde ve

ulusal müzik dağarcı ğımızın gelişmesindeki etkisi araştırılmıştır. Zira piyano eğitimi için

düzenlenmiş olan türkülerin kullanılmasının ülkemiz öğrencilerinin motivasyonunu

doğrudan olumlu yönde etkileyeceği ve yarar sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca

Anadolu’da yüzyıllar iç erisinde şekillenmiş olan halk müziğinin (türkülerin) şu anki eğitim

modelinde öğrencilerin başarı durumlarına katkı sağlayıp sağlamayacağını ortaya

çıkarılması hedeflenmektedir. Araştırmayla, halen sürdürülmekte olan piyano eğitim

programlarına katkı sağl anması da amaçlanmaktadır. Araştırma için önce literatür taraması

yapılmış ve gerekli kuramsal bilgilere ulaşılmıştır. Araştırmanın evreni, Türkiye’deki

Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri, örneklemi ise 2018 2019 Eğitim Öğretim yılında

Gazi Üniversite si Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören her lisans sınıfından

dengeli sayı dağılımı gözetilerek seçilen 101 öğretmen adayından oluşmaktadır. Elde

edilen veriler istatistik alanında uzman kişiler tarafından yorumlanmıştır. Araştırmanın

sonucunda ü niversitede alınan piyano eğitimi süresince, piyano için düzenlenmiş olan

türkülere daha fazla ağırlık verilmesinin öğrencinin motivasyonuna, öğrenmesine ve

başarısına daha fazla katkı sağlayacağı sonucuna varılmıştır.


Anahtar Kelimeler:Türkü, piyano, eğitim, motivasyon, halk kültürü